Відсутність обов’язку накладення УЕП або КЕП переможцем процедури закупівель

Олександр Нікітєнков
2132
4 Червня 2021
Відсутність обов’язку накладення УЕП або КЕП переможцем процедури закупівель
2132
4 Червня 2021

Питання читача

  • Частиною 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) передбачено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій / пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Тобто під час подання документів переможця Законом не передбачений обов’язок для переможця щодо накладання УЕП або КЕП?

Відповідь експерта

  • Вітаю! Відповідно до Закону тендерна пропозиція — пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

Треба звернути увагу, що тендерна пропозиція подається саме учасником, а не переможцем процедури закупівлі.

Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції / пропозиції всім особам на рівних умовах.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система повинна забезпечити можливість подання пропозиції всім особам на рівних умовах.

Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота)).

Відповідно до статті 29 Закону оцінка тендерних пропозицій / пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично.

У разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини 3 статті 10 Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом.

Тому документи переможця процедури закупівлі не є частиною ані тендерної пропозиції, ані процедури оцінки тендерної пропозиції.

Водночас вимога щодо подання документів та даних з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» відповідно до частини 3 статті 12 Закону стосується саме документів та даних у рамках тендерної пропозиції.

Виходячи з наведеного, законодавцем не передбачений обов’язок для переможця щодо накладання УЕП або КЕП.

Таким чином, якщо інше не встановлено вимогами тендерної документації, у переможця процедури закупівлі відсутній обов’язок щодо накладання УЕП або КЕП під час подання документів переможця.

Не забуваємо читати публікації на порталі RADNUK.COM.UA:

Конкурентні процедури

Публікації, що стосуються будь-яких питань придбання товарів, робіт та послуг за процедурами публічних закупівель