Статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) визначено механізм перевірки органами фінансового контролю процедур закупівель на предмет дотримання замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель шляхом проведення моніторингу такої закупівлі.
Відповідно до пункту 14 частини 1 статті 1 Закону моніторинг процедури закупівлі — аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
На період правового режиму воєнного стану згідно з пунктом 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
Щоб краще охопити процесуальні аспекти здійснення органами фінансового контролю моніторингів та вирішити питання щодо виконання чи невиконання зобов’язань за висновком такого моніторингу, ознайомтесь із відповідним переліком корисних посилань на статті порталу RADNUK.COM.UA, а саме:
- «Покроковий алгоритм дій замовника під час моніторингу», у якій описано, яким чином діяти замовнику, що і коли робити під час моніторингу.
- «Моніторинг на підставі даних автоматичних індикаторів ризиків», де показано, як працюють індикатори ризику.
- «Строки проведення моніторингу процедур закупівель», яка, умовно кажучи, є шпаргалкою щодо строків проведення моніторингу, у тому числі строків вчинення дій зі сторони замовника.
- «Дії замовника за результатами проведеного моніторингу», що нам показує, які можуть бути дії замовника після викладення висновку моніторингу.
- «Чи можна здійснювати моніторинг закупівлі після опублікування звіту про виконання договору?», яка містить відповідь на запитання з назви цієї публікації.
- «Оскарження висновку ДАСУ про результати моніторингу закупівель», у якій описано алгоритм дій замовника при оскарженні висновку за результатом моніторингу.
Нагадаємо, що на порталі є книга «Практика моніторингу процедур закупівель» — збірник висновків моніторингу закупівель з практичними порадами та доцільними рекомендаціями.
У рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Закупівлі за пунктом 13 Особливостей з 19.05.2023». За результатом їх опрацювання встановлено актуальність таких зразків.