ДАСУ застерігає, що антикорупційна програма учасника процедури закупівлі має відповідати рішенню НАЗК від 02.03.2017 № 75

Ганна Довгая
1022
9 Жовтня 2021
ДАСУ застерігає, що антикорупційна програма учасника процедури закупівлі має відповідати рішенню НАЗК від 02.03.2017 № 75
1022
9 Жовтня 2021

Як давно ви оновлювали антикорупційну програму? Далі коротко по суті розкажемо, чому ж замовнику варто конкретизувати вимогу щодо надання антикорупційної програми в частині її відповідності рішенню Національного агентства з питань запобігання корупції «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи» від 02.03.2017 № 75, а учаснику не варто нехтувати таким рішенням.

Моніторингом за № UA-M-2021-06-11-000037 (оголошення № UA-2021-03-05-010315-c) встановлено:

«у пункті 10 додатка № 5 до тендерної документації замовник установив вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції копії антикорупційної програми або наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми.

ТОВ ‟С” у складі тендерної пропозиції надав копії антикорупційної програми, затвердженої наказом учасника від 15.01.2016 № 01/зд, та відповідний наказ про затвердження антикорупційної програми та призначення уповноваженого з її реалізації.

Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції ‟Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи” від 02.03.2017 № 75, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.03.2017 за № 326/30194, затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи, згідно з додатком 1.

Також установлено, що юридичні особи, визначені у частині 2 статті 62 Закону України ‟Про запобігання корупції”, затверджують свої антикорупційні програми на основі Типової антикорупційної програми. Так, у частині 2 статті 62 Закону України ‟Про запобігання корупції” визначено, що в обов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками, зокрема, юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України ‟Про публічні закупівлі”, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень.

При цьому учасник ТОВ ‟С” у складі тендерної пропозиції надав документи, що підтверджують наявність в учасника антикорупційної програми, положення якої не приведено у відповідність до вимог рішення Національного агентства з питань запобігання корупції ‟Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи” від 02.03.2017 № 75, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.03.2017 за № 326/30194, яким затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи, згідно з додатком 1, оскільки надана антикорупційна програма не містить ряду положень щодо:

  • періодичної оцінки ризиків у діяльності Товариства;
  • створення комісії з оцінки корупційних ризиків, порядку її діяльності та складу та інші,

чим не дотримав вимог пункту 10 додатка № 5 до тендерної документації».

Держаудитслужба у вищевикладеному прикладі зобов’язала відмінити процедуру закупівлі. Замовнику такий висновок довелось оскаржувати в суді.

Аналогічну позицію можна простежити у таких висновках моніторингу: № UA-M-2021-07-23-000053 (оголошення UA-2021-04-02-003085-a), № UA-M-2021-03-26-000022 (оголошення UA-2020-10-16-003029-b), № UA-M-2021-04-23-000069 (оголошення UA-2021-02-11-000652-b), № UA-M-2021-07-13-000040 (оголошення UA-2021-03-26-004466-b).

Ще більше детального огляду практичних ситуацій читайте на порталі RADNUK.COM.UA в електронній книзі «Добірка практики моніторингу закупівель».

Моніторинг закупівель

Публікації щодо здійснення органом державного фінансового контролю такого виду контролю як моніторинг закупівель, зокрема, новини моніторингу, приклади, коментарі, особливості, судова практика щодо моніторингу

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО