Що робити замовнику, якщо висновок ДАСУ не містить чіткої вказівки щодо виправлення порушень?

Оксана Костенко
353
14 Вересня 2021
Що робити замовнику, якщо висновок ДАСУ не містить чіткої вказівки щодо виправлення порушень?
353
14 Вересня 2021

Висновок, складений за результатами моніторингу процедури закупівлі (далі — висновок), є не тільки підставою для притягнення до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а й можливістю для уповноваженої особи замовника уникнути такої відповідальності.

Так, згідно з частиною 9 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.

Однак розповсюдженими є випадки, коли висновок не містить чітких вимог та способів усунення виявлених порушень, що фактично позбавляє уповноважену особу замовника права на усунення порушень, зазначених у висновку. В цій статті надамо поради посадовим особам замовників щодо порядку оскарження висновків, у яких не конкретизовано способу усунення замовником порушень, а також розглянемо судову практику щодо таких висновків.

Згідно з частиною 6 статті 8 Закону «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок.

Поширеною практикою в Україні є складення посадовими особами Державної аудиторської служби України (далі — ДАСУ) висновків з зобов’язанням щодо усунення порушень: «ДАСУ зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення...

Контроль та відповідальність закупівель

Публікації, тематикою яких є особливості здійснення функції контролю та відповідальності в сфері публічних закупівель