Знати про свої обов’язки та відповідальність має кожна уповноважена особа чи член тендерного комітету. Ще корисніше знати свої права, адже не завжди уповноважені особи (чи тендерний комітет), котрі отримали невтішний висновок за результатом моніторингу процедури закупівлі, відстоюють їх у суді. Проте ми на боці законності, тому занотуємо таке:
- посадові особи органів державного фінансового контролю під час складання протоколу про вчинення адміністративного правопорушення мають мету — притягти особу замовника до адміністративної відповідальності, а тому жодні посмішки чи вмовляння не змінять їхніх цілей, тому озброюйтесь порадами, що викладені в статті «Лайфхаки для замовників у разі складання протоколу ДАСУ на замовника»;
- найчастіше замовники орієнтуються на строк, який вказує електронна система закупівель. А електронна система закупівель рахує строк оскарження висновків ДАСУ неправильно(!). Тому, отримавши висновок за результатом моніторингу, самостійно порахуйте 10 робочих днів на оскарження, а в разі прострочення строку підготуйте заяву про поновлення строку та подайте разом із позовом про оскарження висновку ДАСУ по суті. Детальніше — у статті від провідного адвоката Тетяни Руденко «Помилки замовників при оскарженні висновків ДАСУ»;
- у разі оскарження замовником висновку моніторингу до суду в електронній системі закупівель зазначається інформація про оскарження, а після відкриття провадження у справі замовник зазначає в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження з вебсайту «Судова влада України». Де та як знайти відповідну інформацію, читайте в статті «День, який вважається днем отримання інформації про відкриття провадження: роль в оскарженні висновку моніторингу»;
- якщо за результатом моніторингу ДАСУ зобов’язує замовника розірвати договір про закупівлю, то пам’ятайте, що висновок аудиторів має містити конкретний характер (фраза «відповідно до законодавства» не допускається в акті індивідуальної дії обов’язкового характеру), бути співмірним, відповідати критерію «пропорційності», має йтися про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, зачіпати бюджетні інтереси. Інакше суд стає на бік замовника. Практику щодо цього читайте в статті «А вас аудитори зобов’язували припинити зобов’язання за договором про закупівлю?».
Успішну судову практику оскарження рішення ДАСУ в разі встановлення невідповідності тендерної пропозиції переможця закупівлі умовам тендерної документації читайте в статті «Висновок ДАСУ не вирок: оскаржуємо безпідставність у суді».
Більше про розміри штрафів та строки притягнення читайте на порталі RADNUK.COM.UA в статті «Якщо хочете стати УО, не забудьте про відповідальність!».
Не забувайте, що на порталі RADNUK.COM.UA в розділі «Моніторинг закупівель» ви завжди знайдете корисні та цікаві висновки ДАСУ та рекомендації редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».