Згідно з терміном за пунктом 6 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) договором про закупівлю є господарський договір, що укладається за результатом проведення закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин 2–5 і 7–9 статті 41 Закону, та Особливостей.
Згідно зі статтею 181 Господарського кодексу господарський договір укладається в порядку, встановленому Цивільним кодексом, з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
За частиною 1 статті 180 цього ж кодексу зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов’язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов’язкові умови договору відповідно до законодавства.
Частиною 1 статті 626 Цивільного кодексу передбачено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків.
Частиною 1 статті 638 Цивільного кодексу визначено, що договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї зі сторін має бути досягнуто згоди.
Виходячи з наведених норм, замовник як одна зі сторін закупівельного процесу має право визначати умови договору, оптимальні для забезпечення належної поставки товару, виконання робіт чи надання послуг. Особливо це має значення в конкурентних закупівлях, адже в них необхідно формувати проєкт договору, за яким надалі буде укладено договір про закупівлю.
З наведеного далі переліку корисних посилань на статті порталу RADNUK.COM.UA замовник може почерпнути нюанси установлення можливих умов договору про закупівлю.
- «Істотні умови договору про закупівлю», де автор дещо роз’яснила визначення істотних умов договору.
- «Що зазначати в предметі договору про закупівлю: приклади» — щодо визначення предмета договору.
- «Штраф чи пеня: як правильно встановити штрафні санкції в договорі про закупівлю?», що стосується встановлення оперативно-господарських санкцій в умовах договору.
- «Які умови повинні бути зафіксовані в договорі, щоб відмовитись від неякісного товару» — про умови, які вбережуть від поставки товару неналежної якості або ж визначать алгоритм відмови від отримання такого товару.
- «Встановлення у проєкті договору підстав внесення змін до істотних умов договору, дещо відмінних від редакції пункту 19 Особливостей. Позиція АМКУ», у якій за практикою органу оскарження визначаємось з підставами внесення змін до істотних умов договору за пунктом 19 Особливостей для договорів за видом предмета закупівлі.
У рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Технічні специфікації» розділу «Зразки замовникам за Особливостями». За результатом їх опрацювання встановлено актуальність таких зразків.

 
  
  
  
  
 








