Протягом останнього року Державна аудиторська служба України (далі — ДАСУ) встановлювала численні порушення при оголошенні замовниками публічних закупівель, зокрема встановлювала факт незабезпечення оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі. Такі дії порушують вимоги пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі — Постанова № 710). Тому, щоб у подальшому уникати моніторингів ДАСУ, занотуємо таке:
- 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою деяких замовників зобов’язано обґрунтовувати технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікувану вартість предмета закупівлі. Як визначити примірний план виконання Постанови № 710, читайте у статті «Тижневий БУМ: План Х, або Що робити, коли зобов’язані обґрунтовувати потребу на вебсайті»;
- Постанова № 710 адресована насамперед головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки, органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовники — це суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону. Водночас, хто із замовників повинен виконувати Постанову № 710, знайдете у статті «Оприлюднення інформації про предмет закупівлі на вебсайті: кого із замовників стосується дана вимога?»;
- чи варто взагалі виконувати Постанову № 710, читайте у статті «З 19.12.2020 Уряд посилює вимоги щодо прозорого та ефективного використання коштів»;
- здійснюючи обґрунтування, замовники мають орієнтуватися насамперед на вид та предмет закупівлі. Наприклад, обґрунтовуючи технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення та очікувану вартість предмета закупівлі при закупівлі робіт, замовники можуть використовувати наказ Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». Ознайомитись з прикладами обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі різних предметів закупівель зможете в таких публікаціях:
- «Приклад обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі – папір»;
- «Приклад обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі – паливо»;
- «Приклад обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості – послуги із компенсації перетікань реактивної електричної енергії»;
- «Приклад обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі – послуги з розподілу електричної енергії»;
- «Приклад обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі – електрична енергія»;
- «Приклад обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі – теплова енергія».
Більше статей за темою на порталі RADNUK.COM.UA:
- «Ділимося цікавими обґрунтуваннями закупівель»;
- «Два варіанти організації виконання Постанови № 1266 (оприлюднення обґрунтування)»;
- «Приклад наказу щодо підготовки та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі розміру бюджетного призначення очікуваної вартості предмета закупівлі».