Огляд змін, які відбулися у зв’язку з ухваленням наказу ДП «Прозорро» від 20.10.2022 № 25

Катерина Плашенко
3561
1 Листопада 2022
Огляд змін, які відбулися у зв’язку з ухваленням наказу ДП «Прозорро» від 20.10.2022 № 25
3561
1 Листопада 2022

ДП «Прозорро» у зв’язку з набуттям чинності постановою Уряду від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості, Постанова № 1178) затвердило новий Наказ № 25 від 20.10.2022 «Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та зупинення дії наказу ДП „ПРОЗОРРО“ від 19.03.2019 року № 10 (зі змінами)» (далі — Наказ № 25).

Порівняймо приписи Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженої Наказом № 25, та Інструкції, що була затверджена Наказом № 10, дію якого наразі зупинено.

Інструкція, затверджена Наказом № 25
(з 21.10.2022)

Інструкція, затверджена Наказом № 10
(дія якого зупинена)

І. Загальні положення

  1.  Ця Інструкція визначає порядок використання електронної системи закупівель (далі — ЕСЗ) під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в Особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі — Особливості закупівель), з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору, або оприлюднення звіту про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без її використання.
  2. Запропонувати попередньо авторизованим / авторизованим електронним майданчикам враховувати вимоги Інструкції при затвердженні власних регламентів.
  3. У цій Інструкції терміни вживаються в таких значеннях:

    закупівля — придбання товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в Особливостях закупівель, шляхом здійснення відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг), виконавця робіт із використанням електронної системи закупівель для укладення договору про закупівлю;

    замовник закупівлі — це замовники, визначені в частині 1 статті 2 Закону, а також державні, комунальні, казенні підприємства, їхні дочірні підприємства, господарські товариства чи об’єднання, в яких державна чи комунальна частка у статутному капіталі складає 50 і більше відсотків;

    незамовник в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» — юридичні особи, інші суб’єкти підприємницької діяльності, що не відповідають критеріям, визначеним у статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»;

    учасник — фізична особа, у тому числі фізична особа — підприємець, або юридична особа, яка подала через електронну систему закупівель пропозицію для участі в закупівлі, оголошеній замовником згідно з цією Інструкцією.

    Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі та Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166 (далі — Порядок функціонування системи).

  4. Доступ користувачів до інформації про закупівлі, а також надання можливості замовнику, державним (зокрема казенним) та комунальним підприємствам, їх дочірнім підприємствам, об’єднанням підприємств, а також господарським товариствам, в яких державна або комунальна частка у статутному капіталі становить 50 і більше відсотків, проведення закупівель і учасникам брати участь у закупівлях здійснюється відповідно до Порядку функціонування системи, з урахуванням обмежень, встановлених у Особливостях закупівель.
  5. Усі документи і відомості, пов’язані з проведенням закупівлі, у тому числі з поданням пропозицій, подаються в електронному вигляді через ЕСЗ, з урахуванням Особливостей закупівель.
  6. Замовники можуть використовувати електронну систему закупівель з метою здійснення відбору постачальника товару (товарів), надавача послуг (послуги) та виконавця робіт, а також оприлюднення звітів згідно з вимогами Господарського кодексу України.
  1. Ця Інструкція визначає порядок використання електронної системи закупівель (далі — ЕСЗ) під час здійснення замовниками закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в частині 3 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору, або оприлюднення звіту про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до Законуу разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без її використання.
  2. Попередньо авторизованим / авторизованим електронним майданчикам враховувати вимоги Інструкції при затвердженні власних регламентів.
  3. У цій Інструкції терміни вживаються в таких значеннях:

    закупівля — придбання товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена частині 3 статті 3 Закону, шляхом здійснення відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг), виконавця робіт із використанням електронної системи закупівель для укладення договору про закупівлю;

    замовник закупівлі — це замовники, визначені в частині 1 статті 2 Закону, а також державні, комунальні, казенні підприємства, їхні дочірні підприємства, господарські товариства чи об’єднання, в яких державна чи комунальна частка у статутному капіталі складає 50 і більше відсотків;

    незамовник в розумінні Закону — юридичні особи, інші суб’єкти підприємницької діяльності, що не відповідають критеріям, визначеним у статті 2 Закону;

    учасник — фізична особа, у тому числі фізична особа — підприємець, або юридична особа, яка подала через електронну систему закупівель пропозицію для участі в закупівлі, оголошеній замовником згідно з цією Інструкцією.

    Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі та Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166 (далі — Порядок функціонування системи).

  4. Доступ користувачів до інформації про закупівлі, а також надання можливості замовнику, державним (зокрема казенним) та комунальним підприємствам, їх дочірнім підприємствам, об’єднанням підприємств, а також господарським товариствам, в яких державна або комунальна частка у статутному капіталі становить 50 і більше відсотків, проведення закупівель і учасникам брати участь у закупівлях здійснюється відповідно до Порядку функціонування системи.
  5. Усі документи і відомості, пов’язані з проведенням закупівлі, у тому числі з поданням пропозицій, подаються в електронному вигляді через ЕСЗ.
  6. Замовники можуть використовувати електронну систему закупівель з метою здійснення відбору постачальника товару (товарів), надавача послуг (послуги) та виконавця робіт, а також оприлюднення звітів згідно з вимогами Господарського кодексу України.

Коментар. Таким чином, з огляду на пункт 1 Інструкції та норми пункту 11 Постанови № 1178, якою визначені вартісні межі для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою ніж 1,5 млн гривень, Наказ № 25 та затверджена цим наказом Інструкція можуть застосовуватися замовником у разі закупівлі

  • товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту) до 100 тис. грн;
  • послуг з поточного ремонту до 200 тис. гривень;
  • робіт, вартість яких до 1,5 млн гривень.

Пункт 2 Інструкції пропонує попередньо авторизованим / авторизованим електронним майданчикам враховувати вимоги Інструкції при затвердженні власних регламентів, зміст ідентичний пункту 2 Інструкції, яка була затверджена Наказом № 10.

Пункт 3 Інструкції інтерпретує терміни до Інструкції, дія якої зупинена, в розрізі вартісних меж за Особливостями. Пункти 4, 5, 6 Загальних положень Інструкції залишилися без змін.

II. Порядок застосування електронної системи закупівель для проведення закупівлі

  1. Замовники у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує суму, що встановлена в Особливостях закупівель, а також незамовники в розумінні цього ж Закону при закупівлях на будь-які суми для вибору постачальника товарів, надавача послуг чи виконавця робіт можуть використовувати електронну систему закупівель шляхом здійснення закупівель через електронний каталог, у порядку, визначеному законодавством, та / або шляхом здійснення закупівель у порядку, аналогічному до порядку проведення спрощених закупівель, визначеному згідно зі статтею 14 Закону, виключно в частині оголошення, подання пропозицій, звернення за роз’ясненням, звернення з вимогою про усунення порушень, надання відповідей, оцінки, розгляду, відхилення пропозицій, визначення переможця, відміни закупівлі.
  2. Під час проведення закупівлі у порядку, аналогічному до порядку проведення спрощених закупівель, розгляд пропозицій відбувається відповідно до пунктів 11, 12 статті 14 Закону із урахуванням положень пункту 3 Розділу II цієї Інструкції.
  3. Якщо замовником під час розгляду пропозиції учасника закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у пропозиції та / або подання яких передбачалося умовами, визначеними в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

    Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі пропозиції та / або подання яких вимагається умовами, визначеними в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, розуміється у тому числі відсутність у складі пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається умовами, визначеними в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (крім випадків відсутності забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або інформації (та / або документів), про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його пропозиції). Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником закупівлі у складі його пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

    Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі пропозиції.

    Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднюється відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» в електронній системі закупівель.

  1. Замовники у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень, або на які не поширюється дія Закону а також незамовники в розумінні цього ж Закону при закупівлях на будь-які суми для вибору постачальника товарів, надавача послуг чи виконавця робіт можуть використовувати електронну систему закупівель шляхом здійснення закупівель через електронний каталог, у порядку, визначеному законодавством, та / або шляхом здійснення закупівель у порядку, аналогічному до порядку проведення спрощених закупівель, визначеному згідно зі статтею 14 Закону, виключно в частині оголошення, подання пропозицій, звернення за роз’ясненням, звернення з вимогою про усунення порушень, надання відповідей, оцінки, розгляду, відхилення пропозицій, визначення переможця, відміни закупівлі.

Коментар. Порядок застосування електронної системи закупівель для проведення закупівлі був змінений, зокрема змінені вартісні межі, які тепер встановлюються Особливостями.

Водночас порядок проведення спрощених закупівель так само визначається згідно зі статтею 14 Закону, виключно в частині оголошення, подання пропозицій, звернення за роз’ясненням, звернення з вимогою про усунення порушень, надання відповідей, оцінки, розгляду, відхилення пропозицій, визначення переможця, відміни закупівлі.

При цьому відтепер додано, що при виявленні невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у пропозиції та / або подання яких передбачалося умовами, визначеними в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, замовник розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідностями розуміється в тому числі відсутність у складі пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається умовами, визначеними в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (крім випадків відсутності забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його пропозиції). Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником закупівлі у складі його пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Вимогу про усунення невідповідностей щодо одного учасника замовник не може розміщувати більше одного разу.

Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднюється відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення», тобто замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження та / або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та / або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника та / або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг).

Висновки

З огляду на пункт 1 Інструкції та норми пункту 11 Постанови № 1178 Наказ № 25 та затверджена цим наказом Інструкція можуть застосовуватися замовником у разі закупівлі

  • товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту) до 100 тис. грн;
  • послуг з поточного ремонту до 200 тис. гривень;
  • робіт, вартість яких до 1,5 млн гривень.

Замовники можуть використовувати електронну систему закупівель шляхом здійснення закупівель через електронний каталог, у порядку, визначеному законодавством, та / або шляхом здійснення закупівель у порядку, аналогічному до порядку проведення спрощених закупівель, визначеному згідно зі статтею 14 Закону, виключно в частині оголошення, подання пропозицій, звернення за роз’ясненням, звернення з вимогою про усунення порушень, надання відповідей, оцінки, розгляду, відхилення пропозицій, визначення переможця, відміни закупівлі.

При цьому тепер при виявленні невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у пропозиції та / або подання яких передбачалося умовами, визначеними в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, замовник розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідностями розуміється в тому числі відсутність у складі пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається умовами, визначеними в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (крім випадків відсутності забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його пропозиції). Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником закупівлі у складі його пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Вимогу про усунення невідповідностей щодо одного учасника замовник не може розміщувати більше одного разу.

Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднюється відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення», тобто замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження та / або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та / або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника та / або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг).

Редакцією порталу RADNUK.COM.UA розроблено чергову порцію зразків з урахуванням Особливостей, які розміщено на порталі:

Зразки розміщені в розділі «Зразки документів» у підрозділі «Воєнний стан»у категорії «Електронний каталог за Особливостями».

Читайте також:

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО