Уже приблизно місяць спільнота сфери публічних закупівель обговорює проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості), який Мінекономіки опублікувало для обговорення. Кожен може взяти участь в опитуванні «Чи підтримуєте Ви даний проект документу?», а також обговорити проєкти документів на офіційному сайті Мінекономіки або за посиланням.
Тому для того, щоб вам допомогти та підготувати до можливих алгоритмів закупівель за Особливостями, для вас підготували алгоритм скорочених відкритих торгів за проєктом Особливостей.
Вартісні межі
Відповідно до пункту 10 Особливостей замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тисяч гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тисяч гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 мільйона гривень, шляхом застосування процедури закупівлі відкриті торги (далі — відкриті торги) у порядку, визначеному цими Особливостями, та / або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу» (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407), із урахуванням положень, визначених цими Особливостями.
Вартісні межі відкритих торгів у порядку, визначеному цими Особливостями, та / або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару | |
товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту) | становить або перевищує 100 тисяч гривень |
послуг з поточного ремонту | становить або перевищує 200 тисяч гривень |
робіт | становить або перевищує 1,5 мільйона гривень |
Виключення, коли проводяться відкриті торги, а не закупівля із застосуванням каталогів
Відповідно до пункту 12 Особливостей встановлено, що у разі якщо закупівля із застосуванням електронного каталогу не відбулася або профіль товару містить тільки одну пропозицію постачальника, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими Особливостями.
Планування закупівель
Відповідно до пункту 14 Особливостей закупівля здійснюється замовником на підставі наявної потреби у її здійсненні або в разі необхідності планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон).
Нагадаю, що в статті 4 Закону встановлено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі — річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Також у пункті 15 Особливостей конкретизували, що предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за № 500/34783 (зі змінами). Якщо в замовника виникла додаткова потреба (яку замовник не міг передбачити на момент здійснення закупівлі за тотожним предметом закупівлі) у здійсненні закупівлі за предметом закупівлі, закупівля за яким ним вже була здійснена у поточному році, вибір виду закупівлі здійснюється замовником з урахуванням вартісних меж, визначених цими Особливостями.
Детально про те, як прописано планування в Особливостях, читайте в статті «Планування закупівель „за Особливостями“».
Далі закцентуємо увагу на окремих етапах, які прописані в Особливостях. У цій статті детально їх розглядати не будемо, а лише сконцентруємось на розгляді загального алгоритму проведення скорочених відкритих торгів за Особливостями.
Договір про закупівлю
Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі відповідно до пунктів 10 (крім закупівлі із використанням електронного каталогу) і 13 цих Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин четвертої, п’ятої та сьомої статті 41 Закону, та цих Особливостей. Саме про це будемо детально говорити в наступних статтях на порталі RADNUK.COM.UA.
Моніторинг
Відповідно до пункту 22 Особливостей моніторинг відкритих торгів здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональними територіальними органами відповідно до статті 8 Закону.
Детально про моніторинг читайте у статті «Покроковий алгоритм дій замовника під час моніторингу».
Кількість пропозицій для відкритих торгів
Відповідно до пункту 34 Особливостей для проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону має бути подано не менше двох тендерних пропозицій.
Також відповідно до пункту 35 Особливостей, якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає її найбільш економічно вигідною. Отже, в Особливостях передбачено, що для того, щоб відкриті торги відбулися, достатньо однієї тендерної пропозиції.
У таблиці розглянемо етапи проведення відкритих торгів за Особливостями.
Таблиця
Етап | Строки | Особливості і корисні статті |
Річний план | Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом 5 робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. | Пункт 14 Особливостей: закупівля відповідно до цих Особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби у її здійсненні або в разі необхідності планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Стаття за темою: «Планування закупівель „за Особливостями“» |
Оголошення про проведення відкритих торгів та оприлюднення тендерної документації Також відповідно до пункту 8 частини 1 статті 22 Закону проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов | Не пізніше ніж за 7 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. | Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону. Пункт 26 Особливостей: у разі якщо оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місце поставки (оприлюднення якої вимагається Законом) несе загрозу безпеці замовника, то така інформація може зазначатися як назва населеного пункту, у який здійснюється доставка товару (виконуються роботи чи надаються послуги). Пункт 27 Особливостей: тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він обов’язково має зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Відповідно до частини 1 статті 25 Закону замовник має право зазначити в оголошенні про проведення відкритих торгів та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції. Розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 % очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру на закупівлю робіт та 3 % у разі проведення тендеру на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією. Більше — в електронній книзі «Забезпечення в публічних закупівлях». |
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710 | Оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом 5 робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель згідно з Постановою № 710. | Стаття за темою: «Перелік корисних посилань щодо обґрунтування технічних вимог за Постановою № 710» Е-книга «Дотримання Постанови № 710 в частині підготовки й оприлюднення обґрунтувань». |
Подання тендерних пропозицій | Пункт 33 Особливостей: строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж 7 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель. | Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. У разі проведення відкритих торгів згідно з цими Особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. |
Продовження строку дії тендерних пропозицій | Пункт 30 Особливостей: тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку, який у разі необхідності може бути продовжений. | До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій. Учасник процедури закупівлі має право:
У разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовника через електронну систему закупівель. |
Надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї | Фізична / юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та / або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. | Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення. У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг відкритих торгів. Для поновлення перебігу відкритих торгів замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на чотири дні. |
Електронний аукціон | Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично. | Пункт 34 Особливостей: для проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону має бути подано не менше двох тендерних пропозицій. Електронний аукціон проводиться електронною системою закупівель відповідно до статті 30 Закону. Стаття за темою «Тренуємось розраховувати АНЦ та брати участь в аукціоні за допомогою інструментів Радника». Якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною. |
Аномально низька ціна | Відповідно до частини 14 статті 29 Закону учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. | Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної в ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини. Статті за темою: «Коротко про головне: аномально низька ціна», «Нотатки закупівельника: антидемпінговий механізм аномально низька ціна». |
Розгляд тендерних пропозицій | Відповідно до частини 10 статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції / пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. | Відповідно до частини 11 статті 29 Закону у разі відхилення тендерної пропозиції / пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію / пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею. |
Виправлення невідповідностей | Пункт 39 Особливостей: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та / або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. | Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких вимагається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються технічні помилки, описки, які не призводять до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та / або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, та / або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. «Перелік корисних посилань щодо надання учасникові 24 годин на виправлення невідповідностей» |
Відхилення тендерних пропозицій | Пункт 40 Особливостей: інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих Особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та / або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. | Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі:
2) тендерна пропозиція:
|
Замовник може відхилити тендерну пропозицію | Пункт 42 Особливостей: інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих Особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та / або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. У разі якщо учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та / або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. | Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
|
Визначення переможця | Згідно з частиною 1 статті 33 Закону рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі / спрощеної закупівлі. Протягом одного дня з дати ухвалення такого рішення замовник оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. | Пункт 45 Особливостей: рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до положень, визначених статтею 33 Закону та цим пунктом. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дня оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель. |
Відхилення переможця | Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, якщо доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. | Пункт 43 Особливостей: замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, якщо наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону, а саме «учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника»). Замовник не перевіряє переможця процедури закупівлі на відповідність підстави, визначеної пунктом 13 частини першої статті 17 Закону, та не вимагає від учасника процедури закупівлі / переможця процедури закупівлі підтвердження її відсутності. Замовник відхиляє переможця, якщо переможець процедури закупівлі:
|
Відміна відкритих торгів | У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Якщо відкриті торги відміняються електронною системою автоматично, то оприлюднюється інформація про відміну відкритих торгів протягом одного робочого дня з дня настання підстав для відміни відкритих торгів, визначених пунктом 47 Особливостей. | Замовник відміняє відкриті торги у разі:
Відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі:
Відкриті торги можуть бути відмінені частково (за лотом). Інформація про відміну відкритих торгів автоматично надсилається всім учасникам процедури закупівлі електронною системою закупівель в день її оприлюднення. |
Укладення договору про закупівлю | З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 5 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладання договору про закупівлю призупиняється. | Укладення договору про закупівлю під час оскарження забороняється. Оскарження відкритих торгів зупиняє перебіг строків на установлених частиною десятою статті 29 Закону, абзацом четвертим пункту 45 цих Особливостей. Перебіг зазначених строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду. |
Повідомлення про внесення змін до договору | Згідно з пунктом 11 частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 Особливостей, — протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. | У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону. |
Звіт про виконання договору | Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 10 Закону звіт про виконання договору про закупівлю оприлюднюється протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання. | Пункт 4 Особливостей: під час оприлюднення в електронній системі закупівель звіту про виконання договору про закупівлю відповідно до Закону інформація, передбачена пунктом 13 частини першої статті 42 Закону, щодо країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі — у разі закупівлі товару, замовником не зазначається. У Постанові № 861 передбачено, що учасник, з яким укладено договір про закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, одночасно з передачею товару надає замовнику підготовлену виробником товару фактичну калькуляцію собівартості такого товару, що оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель разом із звітом про виконання договору про закупівлю. Стаття за темою: «Разом зі звітом про виконання договору розміщуємо калькуляцію собівартості товару». |
Нижче для зручності ознайомтесь з схематичним алгоритмом проведення скорочених відкритих торгів за Особливостями:
Сподіваємось, що зміни закупівельного законодавства допоможуть здійснювати закупівлі ефективніше і не додадуть додаткових навантажень закупівельному процесу, а поки можете завантажити, приміром, шпаргалку для сторін закупівельного процесу щодо строків, визначених законодавством у сфері публічних закупівель.