Довгоочікувана постанова Кабміну № 1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості) набрала чинності 19.10.2022. Але в Особливостях приховані «сюрпризи» для замовників, зокрема щодо звітування. У цій статті детально їх розберемо і надамо поради замовникам, як працювати далі, щоб не було порушень.
У яких випадках за Постановою № 169 необхідно публікувати звіт про договір про закупівлю, укладений без ЕСЗ
- По закупівлях до 50 тис. грн, договори по яких були укладені до 14.04.2022. Детально про те, чому потрібно звітувати, читайте в статті «Будьте уважні: різні алгоритми закупівель до 50 тис. грн до 14.04.2022 та після». Але зверніть увагу, що далі вже розглянемо нові строки для звітування по таких договорах.
- Замовники, що здійснювали придбання товарів, робіт і послуг, вартість яких становила або перевищувала 50 тис. гривень, у разі певних виключень, передбачених у постанові Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі — Постанова № 169).
Нові строки для оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без ЕСЗ за Поставою № 169
У пункті 2 постанови Кабміну № 1178 від 12.10.2022, зокрема, установлено, що звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель відповідно до Постанови № 169, а також договір про закупівлю, всі додатки та зміни до нього оприлюднюються замовником протягом 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні, якщо замовником не оприлюднено такий звіт, договір про закупівлю, всі додатки та зміни до нього до набрання чинності цією постановою.
Далі в таблиці розглянемо відмінності у звітуванні без використання електронної системи закупівель згідно з Постановою № 169 до та після 19.10.2022.
Було в Постанові № 169 до 19.10.2022 | Стало у зв’язку з набранням чинності Особливостями з 19.10.2022 |
Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю, а також всі додатки та зміни до нього не пізніше ніж через 70 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. Вимога щодо оприлюднення не застосовується до договорів, які містять інформацію з обмеженим доступом (дана вимога використовується до нової Постанови, яку готує Мінекономіки). | Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ відповідно до Постанови № 169, а також договір про закупівлю, всі додатки та зміни до нього оприлюднюються замовником протягом 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні, якщо замовником не оприлюднено такий звіт, договір про закупівлю, всі додатки та зміни до нього до набрання чинності цією постановою. |
Отже, такі зміни означають для замовників, що з 19 жовтня, якщо не встигли прозвітувати по закупівлях за Постановою № 169, потрібно буде звітувати, а саме розміщувати звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, а також договір про закупівлю, всі додатки та зміни до нього протягом 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні. Отже, як раніше з 19 жовтня під час воєнного стану такі звіти краще не розміщувати, а необхідно чекати припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні і потім протягом 90 днів розмістити необхідну інформацію.
Чому краще за Постановою № 169 з 19 жовтня не розміщувати звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, а також договір про закупівлю, всі додатки та зміни до нього, розглянемо далі.
Відповідальність за передчасне розміщення
У статті 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена адміністративна відповідальність за неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі, які тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян — 1 700 грн.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян — 3 400 грн.
Детально про відповідальність читайте в таких статтях:
- «Відповідальність за порушення у сфері публічних закупівель, вчинені під час дії режиму воєнного стану»;
- «Якщо хочете стати УО, не забудьте про відповідальність!».
Також можете завантажити шпаргалку уповноваженої особи замовника про адміністративну відповідальність.
Як звітують державні замовники у сфері оборони
Відповідно до останніх змін від 19 жовтня, внесених у Постанову № 169, якщо державний замовник у сфері оборони здійснює оборонні закупівлі, то такі закупівлі не включаються до річного плану закупівель.
За результатами здійснення таких закупівель в електронній системі закупівель за умови, що вартість закупівлі становить або перевищує 50 тис. гривень, державний замовник у сфері оборони оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю, а також всі додатки та зміни до нього після його укладення, але не пізніше ніж через 70 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. Вимога щодо оприлюднення не застосовується до договорів, які містять інформацію з обмеженим доступом.
Висновок: на кожну зміну в публічних закупівлях необхідно звертати увагу й розуміти, яким чином вона вплинула на процес закупівель. З допомогою порталу RADNUK.COM.UA ви завжди будете в курсі останніх змін і нічого не пропустите.
Рекомендуємо такі публікації: