Три питання-відповіді щодо запиту ціни пропозиції після прийняття Постанови № 1178

Наталія Шимко
4016
2 Грудня 2022
Три питання-відповіді щодо запиту ціни пропозиції після прийняття Постанови № 1178
4016
2 Грудня 2022

Питання № 1: якщо замовник провів запит ціни пропозиції, який відмінено, чи має він право провести ще запит ціни пропозиції чи має оголосити відкриті торги з особливостями?

Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, якою затверджено особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України
«Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів
з дня його припинення або скасування, визначено дві альтернативи для здійснення закупівель товарів вартістю понад 100 тис. гривень:

  1. відкриті торги з особливостями;
  2. запит ціни пропозиції.

Замовник має право застосувати будь-яку з них без додаткових обґрунтувань. Однак є певні відмінності у правах, які отримують замовники в разі невдалого завершення публічної закупівлі.

У разі відміни відкритих торгів через відсутність учасників, які виявили б бажання взяти в них участь, замовник має право укласти договір без використання електронної системи закупівель. Невдале завершення запиту ціни пропозицій станом на дату публікації цього матеріалу такого права замовнику не дає.

Водночас постанова не регламентує, що саме має робити замовник після неуспішного завершення запиту ціни пропозицій. Тому, якщо мета замовника — повторно скористатись конкурентним способом закупівлі, він може або ще раз оголосити запит ціни пропозицій, або провести відкриті торги з особливостями.

Питання № 2: що таке профіль товару? Як він виглядає?

Профіль товару — це узагальнений опис тих характеристик товару в електронному каталозі, що є важливими для замовників, які планують цей товар купити. За своєю суттю — це технічна специфікація товару.

Профіль може містити характеристики, що описують один конкретний товар, а може бути більш широким і складатись із характеристик, що є спільними для декількох товарів з однієї категорії.

Наприклад, для масла солодковершкового профіль містить опис таких характеристик, як вміст жиру, відповідність ДСТУ, фасування, маса тощо.

Питання № 3: Як замовнику зрозуміти, що у профілі товару одна пропозиція?

Конкретна пропозиція містить назву постачальника й ціну товару. Якщо замовник бачить тільки пропозицію від одного постачальника, значить, у даному профілі вона одна (див. Рисунок). Якщо ж наявні декілька пропозицій від різних постачальників, значить, їх більше ніж одна.

Рисунок

Технічно на більшості авторизованих електронних майданчиків підсвічується кількість пропозицій у конкретному профілі товару.

Успіхів у здійсненні закупівель! Переходьте за посиланням, щоб завжди бути з Радником на зв’язку, або скануйте QR-код за допомогою свого смартфона:

  

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО