Черговий проєкт Закону про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі». Цього разу пропонується удосконалити систему медичних закупівель. Які норми передбачає проєкт Закону України про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо удосконалення системи медичних закупівель та яка його мета, читайте у статті. Також наведемо порівняльну таблицю до проєкту Закону України про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо удосконалення системи медичних закупівель.
24.11.2023 проєкт Закону про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо удосконалення системи медичних закупівель № 10282 від 23.11.2023 надано для ознайомлення.
Які норми передбачає проєкт Закону про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо удосконалення системи медичних закупівель
Законопроєктом № 10282 від 23.11.2023 передбачено:
І. Внести до Закону України «Про публічні закупівлі» такі зміни:
1) у частині першій статті 1: доповнити пунктом 22 такого змісту: «2²) агрегована закупівля — придбання централізованою закупівельною організацією товарів, послуг (крім поточного ремонту) на підставі зведеної потреби в аналогічних товарах, послугах (крім поточного ремонту) в інтересах замовників відповідно до цього Закону;»;
у пункті 8 слова «вартість якого (яких) є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1-3 частини першої статті 3 цього Закону» виключити;
у пункті 38 після слів «рамковими угодами» доповнити словами «та переговорні процедури закупівлі»;
2) у статті 3: після частини третьої доповнити частиною четвертою такого змісту: «4. У разі коли замовники здійснюють закупівлі лікарських засобів та медичних виробів за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України, такі закупівлі незалежно від їх вартісних меж здійснюються виключно з використанням електронного каталогу відповідно до порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого Кабінетом Міністрів України. У разі коли закупівля з використанням електронного каталогу не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цим Законом, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або повторно з використанням електронного каталогу відповідно до порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого Кабінетом Міністрів України. Типові форми договорів про закупівлю лікарських засобів та медичних виробів, які закуповуються з використанням електронного каталогу, затверджуються Кабінетом Міністрів України. Порядок розробки інформації про технічні, якісні та інші характеристики медичних виробів, що закуповуються через електронний каталог, затверджується Кабінетом Міністрів України.».
У зв’язку з цим частину четверту – десяту вважати відповідно частинами п’ятою – одинадцятою. Частину шосту після абзацу двадцять третього доповнити новим абзацом такого змісту: «24) закупівлі лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, які здійснюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я, та/або особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, спільно з країнами Європейського Союзу, за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України.»;
3) у статті 7: у пункті 1 частини другої після слів «звіту про результати проведення закупівлі» доповнити словами «та/або договору про закупівлю у разі проведення агрегованої закупівлі»; у частині третій після слів «звіту про результати проведення закупівлі» доповнити словами «та/або договору про закупівлю у разі проведення агрегованої закупівлі»;
4) у статті 11: у частині тринадцятій: в абзаці третьому після слів «за рамковою угодою» доповнити словами «та/або з учасником (учасниками) у разі застосування переговорної процедури закупівлі»;
абзац четвертий викласти в такій редакції: «Замовники надають централізованій закупівельній організації необхідну інформацію про потребу для проведення закупівель відповідно до законодавства»;
в абзаці шостому після слів «передбачених цим Законом» доповнити словами «(крім випадків, зазначених у пункті 1 частини другої статті 40 цього Закону)»;
частину п’ятнадцяту доповнити абзацом шістнадцятим такого змісту: «Централізовані закупівельні організації можуть встановлювати необхідність зведення потреби замовників при використанні інструменту електронних каталогів. Порядок проведення агрегованих закупівель, затверджується Кабінетом Міністрів України».
5) у статті 40: пункт 1 частини другої після слів «цим Законом» доповнити словами «у тому числі, у зв’язку з їх відхиленням згідно зі статтею 31 цього Закону»;
після частини другої доповнити частиною третьою такого змісту: «3. Переговорна процедура закупівлі застосовується централізованою закупівельною організацією, яка проводить закупівлю в інтересах замовника, як виняток у разі якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.».
У зв’язку з цим частини третю – восьму вважати відповідно частинами четвертою – дев’ятою. Частину четверту викласти в такій редакції: «4. Замовник або централізована закупівельна організація, яка проводить закупівлю в інтересах замовника (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої цієї статті), під час проведення переговорів вимагає від учасника (учасників) надати підтвердження про відсутність підстав для відмови йому (їм) в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 цього Закону.»;
частину п’яту викласти в такій редакції: «5. За результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) процедури закупівлі замовник або централізована закупівельна організація, яка проводить закупівлю в інтересах замовника, приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю.»
Порівняльна таблиця до проєкту Закону України про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо удосконалення системи медичних закупівель
Наведемо порівняльну таблицю до проєкту Закону України про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо удосконалення системи медичних закупівель.
Таблиця







Яка мета проєкту Закону України про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо удосконалення системи медичних закупівель
Законопроєкт № 10282 від 23.11.2023 розроблений спільно з Міністерством охорони здоров’я України з урахуванням обговорень щодо удосконалення системи медичних закупівель, які проводились на базі Комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування за участі народних депутатів України, експертів, а також представників правоохоронних та антикорупційних органів з метою удосконалення системи медичних закупівель.
Законопроєкт № 10282 від 23.11.2023 розроблений з метою удосконалення системи медичних закупівель задля ефективного та економного використання коштів державного та місцевих бюджетів.
Зверніть увагу, що редакцією порталу RADNUK.COM.UA оновлено Додаток 3 до тендерної документації (проєкт Договору), користуйтеся.
Якщо вам цікаво дізнаватися про зміни в нормативно-правових актах, які стосуються публічних закупівель та які плануються до затвердження, ознайомтеся з розділом «Проєкти НПА».











