Позиція Мінекономіки, АМКУ та ДАСУ з питань закупівель. Нам потрібна ваша думка!

Ірина Сопилюк
121
24 Жовтня 2025
Позиція Мінекономіки, АМКУ та ДАСУ з питань закупівель. Нам потрібна ваша думка!
121
24 Жовтня 2025

Представники порталу «Радник у сфері публічних закупівель» є постійними учасниками зустрічей, які проводить Мінекономіки з метою регулярної взаємодії та комунікації для узагальнення практики застосування законодавства у сфері публічних закупівель. На такій щоквартальній зустрічі присутні також представники Антимонопольного комітету України, Державної аудиторської служби України, Рахункової  палати, Національного антикорупційного бюро України, Національного агентства з питань запобігання корупції, державного підприємства  «ПРОЗОРРО».

Для чого вам ця інформація? Щонайменше з двох причин:

  1. Ви отримаєте уже узагальнене бачення з деяких проблемних питань, які були предметом розгляду на згаданій зустрічі, тому зможете використовувати в роботі спільні напрацювання основних державних органів, що впливають на сферу закупівель, зокрема Мінекономіки, АМКУ та ДАСУ.
  2. Ви вже можете розповісти проблемні питання, з якими зіштовхуєтесь у роботі, — питання, які мають спірний характер та потребують висвітлення єдиної позиції (наприклад, ДАСУ з одного й того ж питання має протилежну позицію до висновку АМКУ). Для цього перейдіть за посиланням та заповніть форму: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeWI0wIWQC0_KdFjrYOlEAkIOST4diN9sRJsNBDTnOvsPRx-g/viewform

Проблемне питання

Загальна думка

Чи потрібно вносити всі підстави за пунктом 19 Особливостей у проєкт договору про закупівлю незалежно від предмета договору?

Замовникам не потрібно включати в проєкт договору підстави для внесення змін в істотні умови договору, які не стосуються предмета закупівлі. Така помилка може призвести у майбутньому до неправильного трактування та, відповідно, неправильного внесення змін до істотних умов договору.

Позиція ВС: норми Закону № 922-VII не зобов’язують замовника повністю цитувати норми закону у проєкті договору, зокрема, приписи статті частини 5 статті 41 Закону № 922-VII, які й так мають імперативний характер (https://reyestr.court.gov.ua/Review/115665900).

ДАСУ вважає порушенням визначення послуг з поточного ремонту за другою / третьою цифрою Єдиного закупівельного словника: моніторинг UA-M-2024-04-22-000092, оголошення UA-2024-03-13-003626-a; моніторинг UA-M-2023-06-26-000002, оголошення UA-2023-06-21-012229-a; моніторинг UA-M-2023-09-18-000066, оголошення UA-2023-09-13-012945-a; моніторинг UA-M-2024-04-22-000092, оголошення UA-2024-03-13-003626-a; моніторинг UA-M-2023-06-26-000002, оголошення UA-2023-06-21-012229-a; моніторинг UA-M-2023-09-18-000066, оголошення UA-2023-09-13-012945-a.

Визначення послуг з поточного ремонту з огляду на вимоги Порядку визначення предмета закупівлі за четвертою цифрою Єдиного закупівельного словника.

Перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації та, відповідно, по тексту інших складових тендерної документації не мають встановлюватись вимоги?

Замовник, дійсно, формує перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі,  двома окремими додатками до тендерної документації, і бажано, щоб по тексту інших складових тендерної документації не встановлювались / дублювались вимоги. Утім, у зазначених переліках замовник може розмістити посилання на відповідні вимоги тендерної документації, але виключно якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.

Пункт 28 змінено постановою КМУ № 1067 від 01.09.2025 за результатами обговорень на щоквартальній зустрічі.

Проблемне питання замовників, які здійснюють закупівлі для НУШ: під час визначення предмета закупівлі важливо підібрати найбільш відповідні коди ДК 021:2015 для всіх номенклатурних позицій, і часто замовники узагальнюють весь предмет закупівлі під одним кодом ДК 021:2015, який не завжди є підходящим. Такі випадки часто оскаржуються.

Замовники повинні дотримуватися Порядку визначення предмета закупівель і групувати закупівлі товарів відповідно до показника четвертого знака ДК 021:2015.

Водночас Мінекономіки повідомило про готовність долучитися до пошуку та обговорення ефективних практик закупівель товарів, робіт та послуг, необхідних для реалізації освітніх проєктів.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО