Представники порталу «Радник у сфері публічних закупівель» є постійними учасниками зустрічей, які проводить Мінекономіки з метою регулярної взаємодії та комунікації для узагальнення практики застосування законодавства у сфері публічних закупівель. На такій щоквартальній зустрічі присутні також представники Антимонопольного комітету України, Державної аудиторської служби України, Рахункової палати, Національного антикорупційного бюро України, Національного агентства з питань запобігання корупції, державного підприємства «ПРОЗОРРО».
Для чого вам ця інформація? Щонайменше з двох причин:
- Ви отримаєте уже узагальнене бачення з деяких проблемних питань, які були предметом розгляду на згаданій зустрічі, тому зможете використовувати в роботі спільні напрацювання основних державних органів, що впливають на сферу закупівель, зокрема Мінекономіки, АМКУ та ДАСУ.
- Ви вже можете розповісти проблемні питання, з якими зіштовхуєтесь у роботі, — питання, які мають спірний характер та потребують висвітлення єдиної позиції (наприклад, ДАСУ з одного й того ж питання має протилежну позицію до висновку АМКУ). Для цього перейдіть за посиланням та заповніть форму: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeWI0wIWQC0_KdFjrYOlEAkIOST4diN9sRJsNBDTnOvsPRx-g/viewform
Проблемне питання | Загальна думка |
Чи потрібно вносити всі підстави за пунктом 19 Особливостей у проєкт договору про закупівлю незалежно від предмета договору? | Замовникам не потрібно включати в проєкт договору підстави для внесення змін в істотні умови договору, які не стосуються предмета закупівлі. Така помилка може призвести у майбутньому до неправильного трактування та, відповідно, неправильного внесення змін до істотних умов договору. Позиція ВС: норми Закону № 922-VII не зобов’язують замовника повністю цитувати норми закону у проєкті договору, зокрема, приписи статті частини 5 статті 41 Закону № 922-VII, які й так мають імперативний характер (https://reyestr.court.gov.ua/Review/115665900). |
ДАСУ вважає порушенням визначення послуг з поточного ремонту за другою / третьою цифрою Єдиного закупівельного словника: моніторинг UA-M-2024-04-22-000092, оголошення UA-2024-03-13-003626-a; моніторинг UA-M-2023-06-26-000002, оголошення UA-2023-06-21-012229-a; моніторинг UA-M-2023-09-18-000066, оголошення UA-2023-09-13-012945-a; моніторинг UA-M-2024-04-22-000092, оголошення UA-2024-03-13-003626-a; моніторинг UA-M-2023-06-26-000002, оголошення UA-2023-06-21-012229-a; моніторинг UA-M-2023-09-18-000066, оголошення UA-2023-09-13-012945-a. | Визначення послуг з поточного ремонту з огляду на вимоги Порядку визначення предмета закупівлі за четвертою цифрою Єдиного закупівельного словника. |
Перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації та, відповідно, по тексту інших складових тендерної документації не мають встановлюватись вимоги? | Замовник, дійсно, формує перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, двома окремими додатками до тендерної документації, і бажано, щоб по тексту інших складових тендерної документації не встановлювались / дублювались вимоги. Утім, у зазначених переліках замовник може розмістити посилання на відповідні вимоги тендерної документації, але виключно якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття. Пункт 28 змінено постановою КМУ № 1067 від 01.09.2025 за результатами обговорень на щоквартальній зустрічі. |
Проблемне питання замовників, які здійснюють закупівлі для НУШ: під час визначення предмета закупівлі важливо підібрати найбільш відповідні коди ДК 021:2015 для всіх номенклатурних позицій, і часто замовники узагальнюють весь предмет закупівлі під одним кодом ДК 021:2015, який не завжди є підходящим. Такі випадки часто оскаржуються. | Замовники повинні дотримуватися Порядку визначення предмета закупівель і групувати закупівлі товарів відповідно до показника четвертого знака ДК 021:2015. Водночас Мінекономіки повідомило про готовність долучитися до пошуку та обговорення ефективних практик закупівель товарів, робіт та послуг, необхідних для реалізації освітніх проєктів. |










