Підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації: відсутні номери телефонів та переклад українською. Позиція АМКУ та суду

Катерина Плашенко
1103
15 Листопада 2022
Підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації: відсутні номери телефонів та переклад українською. Позиція АМКУ та суду
1103
15 Листопада 2022
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва № 640/12331/21 від 24.10.2022 

Обставини справи: у процедурі закупівлі взяли участь двоє учасників: ТОВ «Ц» та ТОВ «Е». ТОВ «Ц» / позивач за результатами аукціону запропонувало найбільш економічно вигідну ціну, і замовник визнав його переможцем.

ТОВ «Е» не погодилось із рішенням замовника та звернулося зі скаргою до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія) / відповідач, за результатами розгляду якої відповідачем прийнято оскаржуване рішення № 7938-р/пк-пз від 14.04.2021 (далі — рішення), яким зобов’язано замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «Ц» переможцем процедури закупівлі.

Підставою для прийняття оскаржуваного рішення став висновок про те, що замовник тендеру, не виявивши невідповідності в документах та не надавши учаснику можливості виправити невідповідності, порушив вимоги частини 16 статті 29 та частини 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон).

Позивач звернувся до суду з позовом про визнання протиправним та скасування рішення Колегії.

Розглянемо для зручності позиції відповідача, позивача та суду в табличній формі:

Позиція Колегії / відповідача у рішенні, яким скасовано рішення про визначення ТОВ «Ц» переможцем

Позиція позивача

Позиція суду

Вважає, що позивач надав довідку про наявність кваліфікованих працівників, проте не вказав їх номери телефонів, порушивши вимоги тендерної документації

Вважає визначені в оскаржуваному рішенні недоліки несуттєвими та такими, що не впливають на зміст пропозиції та на ціну тендерної пропозиції.

Ненадання позивачем довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору, без зазначення номерів телефонів не створює ніяких правових наслідків юридичного характеру у зв’язку з виявленим недоліком чи перевагою до тендерної пропозиції позивача, оскільки основним у даному випадку є саме надання позивачем відповідної довідки про наявність кваліфікованих працівників, що відповідає вимогам тендерної документації в цілому.

Вважає, що у складі тендерної пропозиції переможця містяться документи — довідка про виконання аналогічних послуг щодо предмета закупівлі, у якій ТОВ «Ц» зазначає інформацію про 19 аналогічних договорів, укладених з різними суб’єктами.

При цьому рекомендаційні листи-відгуки викладені російською мовою в порушення вимог тендерної документації.

Дійсно, у складі тендерної пропозиції надано 9 рекомендаційних листів-відгуків, що викладені російською мовою та не містять перекладу, проте разом з поданими листами російською мовою в тендерній пропозиції позивача міститься лист-відгук, викладений українською, та інших контрагентів.

У цих обставинах суд не вбачає суттєвих порушень, які б переважно впливали на вирішення даного спору.

Вважає, що у складі тендерної пропозиції переможця відсутній переклад українською мовою диплома ОСОБА_1.

В Україні визнання документів про вищу освіту, які були здобуті в іноземних вищих навчальних закладах ступенів вищої освіти та / або пройдених періодів навчання з метою забезпечення права громадян, які здобули вищу освіту або пройшли певний період навчання у навчальних закладах інших держав, на продовження навчання та / або провадження професійної діяльності відповідно до законодавства України регулюються Порядком визнання здобутих в іноземних вищих навчальних закладах ступенів вищої освіти, який затверджений наказом Міносвіти та науки України від 05.05.2015 № 504, пунктом 2 розділу ІІІ якого визначено документи, що не потребують процедури визнання.

Надання диплома, виданого за радянських часів, написаного російською мовою, не несе в собі суттєвих обставин, які б впливали на зміст тендерної пропозиції, її ціну та жодним чином не порушує вимог, встановлених чинним законодавством України.

З урахуванням викладеного, керуючись статтями 72-73, 76-77, 139, 243-246, 255, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва вирішив:

  • задовольнити адміністративний позов ТОВ «Ц» до Колегії, визнати протиправним та скасувати рішення № 7938-р/пк-пз від 14.04.2021; стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Колегії на користь ТОВ «Ц» судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в розмірі 2 270,00 грн.

За нагоди також читайте позицію суду щодо некоректного визначення замовником формальних помилок у ТД.

Для вашої зручності приклад позовної заяви до суду — у матеріалі «Приклад позовної заяви на оскарження рішення Колегії».

Збірник судових рішень дуже легко знайти на порталі в розділі «книги»:

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA в розділі  «Воєнний стан».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО