Найважливіше на закупівельному фронті (до 15.12.2022)

Марія Степічева
714
16 Грудня 2022
Найважливіше на закупівельному фронті (до 15.12.2022)
714
16 Грудня 2022

Поступово наближаємося до кінця року, а актуальних тем досі безліч. На цьому тижні для вас підготували багато цікавого, а саме статті про закупівлі за Особливостями, про «військові закупівлі» та закінчення бюджетного року. Група компаній «Радник» підготувала для вас найважливіше за цей тиждень, щоб розібратись у закупівельних нововведеннях:

  1. Стосовно військових частин слід зазначити таке: загалом, якщо звернутися до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), ми побачимо, що особливості здійснення закупівель для гарантованого забезпечення потреб оборони, згідно з частиною 9 статті 3 Закону, визначеним переліком суб’єктів, серед яких є і військові частини, в особливий період встановлює окремий Закон. У статті “Чи можна військовій частині керуватися Постановою № 1275 та Постановою № 1178?”  ми дійшли висновку, що військові частини, які уповноважені рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель, керуються Особливостями здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275.

    Усі інші суб’єкти, які не визначені Урядом державним замовником у сфері оборони або не уповноважені таким замовником на здійснення закупівель як служба державного замовника, керуються загальним законодавством, тобто Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Уряду № 1178 від 12.10.2022 (далі — Особливості та Постанова № 1178 відповідно).
  2. Завершувати бюджетний рік замовникам потрібно своєчасно та з дотриманням вимог, які на сьогодні є обов’язковими. У статті “Завершення бюджетного року — важливий період у роботі замовників, або Як привести зареєстровані бюджетні зобов’язання до норми” ми розглянули питання, на які замовнику слід звернути увагу при виконанні бюджетних зобов’язань наприкінці року з урахуванням особливостей здійснення закупівель у період воєнного стану, зокрема розпорядникам бюджетних коштів, відповідно до пункту 2.13 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309, наприкінці бюджетного періоду необхідно привести зареєстровані бюджетні зобов’язання за спеціальним фондом у відповідність із фактичними надходженнями до цього фонду
  3. Набрання чинності Оборонними особливостями відбулося з 15.11.2022, а до цього моменту питання здійснення оборонних закупівель у період воєнного часу регулювалися постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі — Постанова № 169). Тож, у статті “Оборонні закупівлі: три підказки для правильного звітування” розібрали, хто і як звітує про оборонні закупівлі, здійснені від початку введення воєнного стану в Україні. Зокрема, при звітуванні по закупівлях за Постановою № 169 з 24.02.2022 по 09.08.2022  радимо державним замовникам скористатися абзацом 2 пункту 2 Постанови № 1178.
  4. Після набуття чинності Особливостями деякі замовники остерігаються електронного каталогу, оскільки не впевнені у вартісних межах, за яких можна правомірно використовувати відбір та запит ціни пропозиції. У статті “Різночитання щодо вартісних меж під час застосування е-каталогу після прийняття Особливостей” ми зазначаємо, що під час війни та 90 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану ми можемо користуватись каталогом як на суму до 100 тис. грн (відбір постачальника), так і на суму понад 100 тис. грн (запит ціни пропозиції), але для закупівлі товару, доцільно зауважити, що Особливостями передбачено можливість здійснення закупівлі товарів з використанням електронного каталогу без обмеження граничних вартісних значень.
  5. У разі закупівлі товару при проведенні відкритих торгів за Особливостями рекомендуємо застосувати хоча б один кваліфікаційний критерій за статтею 16 Закону. Детальніше — у матеріалі “Три актуальні запитання по статті 16 Закону з урахуванням Особливостей“.

Звертаємо вашу увагу! Редакція порталу Радник слідкує за актуальністю правової бази, оприлюдненої на порталі RADNUK.COM.UA. На цьому тижні нами перевірено на актуальність розділ  “Неюстовані документи“.

Нагадуємо, що на порталі є розділ “Зразки документів“, який ми постійно оновлюємо актуальними зразками, що готуємо для вашої зручності. Особливо рекомендуємо звернути увагу на добірку “Приклади документів для проведення відкритих торгів з особливостями” у якій ми зібрали найактуальніші станом на сьогодні зразки.

Слава Україні! Героям Слава!

Більше важливої інформації про закупівлі під час воєнного стану читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО