Продовжуємо активно слідкувати за подіями у світі публічних закупівель, концентруємося на актуальних темах та зосереджуємося на подоланні всіх можливих перешкод у закупівельному процесі. До вашої уваги добірка цікавих статей щодо питань, які кожного дня виникають у більшості з нас.
- ТОВ «Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдинг”» (далі — Нафтогаз) споживачам, з якими були укладені договори на постачання природного газу у період з 01.01.2023 по 31.03.2023 (включно), надіслало проєкти додаткових угод до укладених договорів про продовження дії договору. Якщо станом на 01.04.2023 замовник не має нового постачальника і не буде підписувати додаткову угоду з Нафтогазом, але має наразі потребу в закупівлі газу, то, вважаємо, найшвидший спосіб знайти нового постачальника газу — здійснити закупівлю через Прозорро Маркет шляхом проведення запиту ціни пропозицій. Детальніше — у матеріалі «Переваги та недоліки укладання додаткових угод з Нафтогазом на квітень 2023 року».
- Пункт 13 Особливостей, які були затверджені постановою Уряду № 1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості), дозволяє правомірно ухилитися від проведення відкритих торгів чи застосування електронного каталогу за об’єктивної наявності певних обставин, які, як правило, мають бути документально підтверджені замовником. У випадках, передбачених підпунктами 5–11 і 14 пункту 13 Особливостей, таке документальне підтвердження має не лише бути в наявності, але й підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель, що означає можливість негайної перевірки з боку зацікавленої громадськості. Винятки, зазначені в пункті 13 Особливостей, розглянуті у статтях «Нагальна потреба як причина незастосування відкритих торгів чи електронного каталогу (пункт 13 Особливостей)», «Надпорогові закупівлі без відкритих торгів чи електронного каталогу (пункт 13 Особливостей): нові правила з 25.02.2023», «Відсутність конкуренції в закупівлях: що слід знати уповноваженій особі».
- Учасник у складі тендерної пропозиції надав інструкції, що не містять технічних характеристик та підтвердження відповідності вимогам нормативних документів. Чи може замовник надати йому 24 години на виправлення в даному випадку? Колегія АМКУ прийняла рішення про невідповідність тендерної пропозиції без можливості скористатись механізмом «24 години на усунення невідповідностей». Пропонуємо докладно розглянути питання виправлення помилок при підтвердженні технічних, якісних, кількісних та інших характеристик на практиці АМКУ у статті «Надання 24 години на виправлення помилок: звертаємо особливу увагу на підтвердження технічних, якісних, кількісних та інших характеристик».
- Збільшення суми договору про закупівлю після його підписання можливе у випадку, передбаченому підпунктом 7 пункту 19 Особливостей, без зміни обсягу закупівлі. При цьому зміна істотних умов договору про закупівлю може здійснюватися у випадках та порядку, що були передбачені проєктом договору та договором про закупівлю з урахуванням Особливостей. Пропонуємо ознайомитися з думкою представника Мінекономіки щодо цього питання у статті «Мінекономіки про те, як змінюється обсяг закупівлі в разі зміни регульованого тарифу».
- Якщо виникла необхідність скасувати оприлюднений план закупівлі, замовник може це зробити. На майданчику передбачено можливість вибрати кнопку «Скасувати». Усі можливі способи роботи з оприлюдненим планом закупівлі докладно розглянули на прикладі майданчика Zakupki.prom у статті «Варіації річного плану закупівель на прикладі майданчика Zakupki.Prom». Додавайте статтю в обране, щоб у разі потреби звертатися до неї.
Звертаємо вашу увагу на те, що на нашому порталі ви можете знайти розділ «Зразки документів», який ми постійно актуалізуємо. Ці зразки розроблені з метою забезпечити вам максимально зручний і ефективний процес роботи. Зокрема, радимо звернути увагу на добірку «Приклади документів для проведення відкритих торгів з особливостями», у якій ми зібрали найактуальніші на даний момент зразки документів. Зокрема, на портал додано зразок протоколу відповіді на вимогу з додатковою інформацією про причини відхилення тендерної пропозиції учасника. У разі потреби користуйтеся!