Найголовніше за тиждень (до 20.09.2024)

Лілія Груздо
544
21 Вересня 2024
Найголовніше за тиждень (до 20.09.2024)
544
21 Вересня 2024

У добірці корисних матеріалів поговоримо про те, коли замовник обов’язково має застосовувати електронний каталог закупівлі, чи можна купувати ліки, яких немає в Нацпереліку, як здійснюється перерозподіл коштів, чому не варто закуповувати електричну енергію разом з послугами розподілу, розглянемо випадки закупівлі електричної енергії у постачальника універсальної послуги.

  • Відповідно до п. 111 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 (далі — Особливості), у разі коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів, які в установленому законом порядку зареєстровані в Україні, та медичних виробів за переліком згідно з додатком 1, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням положень, визначених цими особливостями. Але обов’язок здійснювати закупівлі шляхом застосування електронного каталогу не обмежується лише цією нормою. У статті «Коли обов’язково використовувати каталог Прозорро Маркет» наведено всі випадки, коли замовник обов’язково має застосовувати електронний каталог, не забудьте додати до «Обраного».
  • У Національний перелік основних лікарських засобів (далі — Нацперелік), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2009 № 333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення», входять препарати, які використовуються при лікуванні найпоширеніших захворювань в Україні та закупівлю яких замовники повинні здійснювати першочергово. Варто пам’ятати, що Нацперелік постійно оновлюється та доповнюється шляхом внесення змін до відповідної постанови. Водночас не всі лікарські засоби містяться в Нацпереліку. Тому перед замовниками постає питання щодо можливості придбання таких лікарських засобів і питання, в який спосіб це дозволено зробити. Відповіді на них — у статті «Закупівля ліків поза Національним переліком. Чи має право уповноважена особа здійснювати таку закупівлю?»
  • У розумінні Закону електрична енергія є товаром, тому при плануванні закупівлі саме електричної енергії замовники зазначають код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» — 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія. Послуги з розподілу електричної енергії є послугами в розумінні законодавства у сфері публічних закупівель та зазвичай визначаються замовниками за ДК 021:2015: 65310000-9 Розподіл електричної енергії. Але попри це замовники часто здійснюють закупівлю електричної енергії, включаючи послуги з розподілу. У статті «Не варто закуповувати електричну енергію разом з послугою розподілу. Практика ДАСУ» ми розглянули практику ДАСУ, яку рекомендуємо враховувати під час придбання електричної енергії.
  • Згідно з пунктом 42 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» малий непобутовий споживач — споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт. У свою чергу, непобутовий споживач — це фізична особа — підприємець або юридична особа, яка купує електричну енергію, що не використовується нею для власного побутового споживання. Враховуючи вищезазначене, постає питання: який замовник і на яких умовах може здійснити закупівлю у постачальника універсальних послуг відповідно до п. 13 Особливостей. Із цим питанням детально розібралися у статті «Мінекономіки про закупівлю електричної енергії у постачальника універсальної послуги».
  • Під час здійснення закупівель у замовників часто виникає необхідність замінити предмет закупівлі  в межах одного КЕКВ, або протягом бюджетного року в замовника зникає або зменшується потреба в певному предметі закупівлі за конкретним КЕКВ та водночас з’являється потреба в іншому предметі закупівлі, що має бути запланований за іншим КЕКВ. Щоб зорієнтуватися, як правильно організувати здійснення закупівель у таких випадках і якими документами при цьому необхідно заручитися, ми підготували статтю «Спрямування зекономлених коштів на інший предмет закупівлі та в яких випадках необхідно вносити зміни до кошторису».

До речі, кожен підписник порталу має можливість завантажити План використання бюджетних коштів.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО