Найголовніше за тиждень (до 22.12.2023)

Лілія Груздо
668
23 Грудня 2023
Найголовніше за тиждень (до 22.12.2023)
668
23 Грудня 2023

Група компаній «Радник» підготувала для вас найважливіше за цей тиждень, щоб ви отримали відповіді на всі питання, які виникають під час проведення закупівель.

  • Відповідно до пункту 29-1 частини 1 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) ступінь локалізації виробництва — це показник місцевої складової у питомій вазі вартості сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових вітчизняного виробництва у собівартості товару, що є предметом закупівлі. Підтвердження ступеня локалізації та випадки, коли цього не потрібно робити, розглянули у статті «Локалізація: коли необхідно підтверджувати та як це правильно зробити».
  • Пунктом 2.14 Порядку № 309, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309, визначено, що неоплачені в кінці бюджетного періоду бюджетні фінансові зобов’язання розпорядників бюджетних коштів, які були зареєстровані для здійснення попередньої оплати (виплати авансу), інші бюджетні фінансові зобов’язання, які не є кредиторською заборгованістю, бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання одержувачів бюджетних коштів знімаються з обліку органами Казначейства. Про зняті з обліку бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання органи Казначейства повідомляють розпорядників бюджетних коштів. І для цього додаткові угоди не потрібні. У яких випадках укладати додаткові угоди та як звітувати про виконання договорів, детально розглянули у статті «Чи обов’язково зменшувати суму договору в кінці року і як звітувати за частково виконаними договорами».
  • Відповідно до пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Уряду від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Згідно з пунктом 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених цим пунктом. Отже, Законом та Особливостями встановлено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених у підпунктах 1–9 пункту 19 Особливостей. У статті «Мінекономіки про відсутність обмежень у разі продовження строку передачі товару окремо від строку дії договору» розглянули питання, як бути у випадку, коли строки на поставку минули.
  • У пункті 3 розділу 3 тендерної документації звертаємо увагу, щоб назва предмета закупівлі в цьому полі була така сама, як в усіх підготовлених до закупівлі документах, а також ця назва буде оприлюднена в електронній системі закупівель. Відповідно, для визначення предмета закупівлі керуємось Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15.04.2020 № 708. У пункті 4 розділу 3 тендерної документації звертаємо увагу, яка це закупівля — лотова чи ні, і відповідно зазначаємо, як учасник повинен подати свою тендерну пропозицію. У статті «Тендерна документація: розділ 1 „Загальні положення“» продовжуємо детально розглядати підготовку тендерної документації.
  • Закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, у разі коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн гривень, можуть проводитись в порядку проведення відкритих торгів, що визначений Особливостями № 1178. Детальний розгляд алгоритму проведення оборонних закупівель шляхом проведення відкритих торгів наводимо у статті «Алгоритм проведення відкритих торгів з аукціонами за Особливостями для оборонних замовників».

Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема протоколу відміни запиту пропозицій постачальників у разі обставин непереборної сили (оборонні закупівлі).

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО