Фахівці порталу RADNUK.COM.UA продовжують активно слідкувати за подіями у публічних закупівлях. Цього тижня пропонуємо статті, що стануть у пригоді для подолання перешкод на шляху до вдалого закупівельного процесу. Цього тижня пропонуємо інформацію та корисні посилання на такі теми: дев’ятнадцяті зміни до Особливостей, які набудуть чинності з 01.03.2024, закупівлі на річну потребу, але з урахуванням тимчасового кошторису, як розрізнити предмет закупівлі робіт, послуг та послуг з поточного ремонту, що необхідно знати замовнику про тендерне забезпечення і як це правильно прописати в тендерній документації.
- Постановою КМУ від 05.01.2024 № 34 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації медичних закупівель» внесено зміни, зокрема, до постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та до постанови КМУ від 14.09.2020 № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу». Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім підпункту 1 пункту 5 змін, затверджених цією постановою, який набирає чинності з 01.03.2024. У статті «Порівняльна таблиця дев’ятнадцятих змін до Особливостей № 1178! Медичні закупівлі зазнають змін» розглянули зміни та строки, коли вони наберуть чинності.
- Згідно з пунктом 45 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабміну від 28.02.2002 № 228, бюджетні установи на період дії тимчасового розпису затверджують тимчасові кошториси (з довідками про зміни до них у разі їх внесення), а заклади фахової передвищої та вищої освіти, наукові установи та заклади охорони здоров’я — також тимчасові плани використання бюджетних коштів і тимчасові помісячні плани використання бюджетних коштів, які затверджуються їх керівниками. Як замовнику правильно придбати та зареєструвати зобов’язання у разі закупівлі на річну потребу, але з урахуванням тимчасового кошторису, детально розглянули у статті «Тимчасовий кошторис та як у договорі про закупівлю передбачити оплату товарів, робіт або послуг на період його дії».
- Відповідно до Цивільного кодексу України предметом договору підряду виступає певний результат праці підрядника, який матиме матеріальну форму. Роботи — це діяльність, результати якої мають матеріальний вираз і можуть бути реалізовані для задоволення потреб юридичних і фізичних осіб, а послуги — це діяльність, результати якої не мають, як правило, матеріального виразу, вони реалізуються та споживаються в процесі здійснення цієї діяльності. У статті «Роботи VS послуги: як розрізнити. Законодавче підґрунтя» проаналізувала законодавчу базу для закупівлі робіт, послуг та послуг з поточного ремонту. Тепер визначитися з предметом закупівлі буде набагато простіше.
- Строк дії забезпечення тендерної пропозиції учасника не повинен бути меншим, ніж строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, та який також зазначається у тендерній документації. Розмір забезпечення тендерної пропозиції не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі на закупівлю робіт та не може перевищувати 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі на закупівлю товарів чи послуг. У статті «Тендерна документація: вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції» розглянули, що необхідно знати замовнику, вимагаючи від учасника тендерне забезпечення, і як це правильно прописати в тендерній документації.
- Замовник при проведенні відкритих торгів по предмету закупівлі послуги встановив у проєкті договору про закупівлю можливість внесення змін до договору у разі погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. ДАСУ провела моніторинг такої закупівлі та встановила такі дії замовника як порушення абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині включення до тендерної документації інформації не відповідно до законодавства. Замовник подав позов до суду, з рішенням якого можете ознайомитися у статті «Замовник встановив при закупівлі послуг умову щодо зміни ціни, яка передбачена для закупівлі товару. Позиція суду».
До речі, кожен передплатник порталу має можливість завантажити шпаргалку щодо інформації про погодження закупівель за Національною програмою інформатизації.