Найголовніше за тиждень (до 13.10.2023)

Лілія Груздо
758
14 Жовтня 2023
Найголовніше за тиждень (до 13.10.2023)
758
14 Жовтня 2023

Постійне удосконалення публічних закупівель спрямоване на покращення і полегшення роботи усіх, хто задіяний у закупівельному процесі. Такі обставини стимулюють прогрес сфери закупівель, свідками й учасниками якого ми стаємо. Важливо не пропустити нічого нового, але не менш важливо орієнтуватися у змінах, які плануються. Адже це дозволяє підготуватися і спокійно переходити на нові умови роботи. Фахівці порталу Радник у сфері публічних закупівель ретельно спостерігають за усіма подіями у сфері публічних закупівель та обов’язково повідомляють про них. Тож пропонуємо ознайомитися з добіркою найголовніших статей цього тижня:

  • Під час планування закупівлі замовникам необхідно звернути увагу на визначення КЕКВ, за яким буде здійснюватися оплата. Придбання генератора може здійснюватися за декількома КЕКВ залежно від вартості одиниці товару. Перелік КЕКВ та вимоги щодо їх застосування встановлюються Інструкцією, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333, відповідно до якої видатки на придбання товарів можуть здійснюватися за КЕКВ: 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» — у разі придбання товару як основного засобу; 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» — придбання матеріалів і предметів, що не є основними засобами. Згідно з положеннями підпункту 14.1.138 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України до основних засобів належать, зокрема, матеріальні активи, вартість яких перевищує 20 тис. грн. Як здійснити закупівлю генератора, докладно розглянули у статті Підготовка замовника до роботи в осінньо-зимовий період: закупівля генератора.
  • – Якщо замовник вибрав варіант застосування відкритих торгів для закупівлі електричної енергії на 2024 рік, то, враховуючи, що цей предмет закупівлі є одним із найбільш оскаржуваних, процедуру необхідно розпочинати в листопаді 2023 року, щоб своєчасно укласти договір про закупівлю. Законодавством не встановлено обмежень щодо проведення закупівель до набрання чинності Законом про Державний бюджет України, затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансового плану підприємства. Замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах у наступному році може наприкінці поточного року розпочати закупівлю за відповідним предметом закупівлі. У статті Коли потрібно оголошувати закупівлю електричної енергії для потреб 2024 року? Розкажемо коли та як розглянули передумови проведення закупівлі електричної енергії.
  • – Відповідно до підпункту 1 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі — Постанова 710) під час оголошення спрощених закупівель та / або оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник має підготувати та зберігати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості. У статті ДАСУ вимагає обґрунтування за постановою № 710 при закупівлі без ЕСЗ наводимо практику Державної аудиторської служби України щодо цього питання.
  • – Відповідно до запланованих змін до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822, у запиті пропозицій постачальників торговельні назви не можуть зазначатись щодо лікарських засобів та медичних виробів. Міністерство охорони здоров’я України повідомляє про оприлюднення проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації медичних закупівель». Пропонуємо огляд майбутніх змін у статті Шістнадцяті зміни до Особливостей не за горами. Замовникам у сфері медицини приготуватись!
  • – 29.09.2023 на сайті Верховної Ради України оприлюднено законопроєкт про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо вдосконалення інструментів протидії порушенням у сфері закупівель. Планується врегулювання зміни підходів до адміністративної відповідальності за статтею 16414 КУпАП, а саме: доповнення попередженням за процедурні порушення закупівель, які неможливо усунути. Детальний огляд запланованих змін навели у статті Порівняльна таблиця змін до КУпАП щодо відповідальності у разі порушень у сфері закупівель.

До речі, кожен підписник порталу має можливість завантажити зразок Протоколу щодо допущення технічних (механічних, формальних) помилок.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО