Мінекономіки про калькуляцію витрат при здійсненні оборонних закупівель

Катерина Плашенко
3268
16 Січня 2023
Мінекономіки про калькуляцію витрат при здійсненні оборонних закупівель
3268
16 Січня 2023

15.11.2022 набула чинності постанова № 1275 від 11.11.2022 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (далі — Постанова № 1275). Постановою № 1275 затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі — Особливості оборонних закупівель).

За нагоди ознайомтеся зі статтею «Чотири проблемні питання, що стосуються оборонних закупівель».

При цьому абзацом 2 пункту 8 Особливостей оборонних закупівель передбачено, що Державні контракти (договори) укладаються державними замовниками з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 № 335 «Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану» (Офіційний вісник України, 2022 р., № 26, ст. 1419) (далі — Постанова № 335). У замовників в оборонній сфері виникають питання. Група компаній «Радник» звернулася до Міністерства економіки України як Уповноваженого органу, який здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель, за роз’ясненням. У запиті, зокрема, зазначено:

«Пунктом 1 частини 1 Постанови № 355 передбачено, що на період воєнного стану ціна на постачання товарів, виконання робіт та надання послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони України визначається на підставі калькуляції витрат, сформованої виконавцем державного контракту (договору). При цьому під час розрахунку ціни враховуються всі податки та збори, загальновиробничі, адміністративні, операційні та інші витрати виконавця, пов’язані з виготовленням товарів, виконанням робіт та наданням послуг.

Просимо надати роз’яснення, чи всі виконавці державних контрактів (договорів) повинні готувати калькуляцію витрат при здійсненні оборонних закупівель?

Чи повинен виконавець державних контрактів (договорів) готувати калькуляцію витрат на товари, роботи чи послуги, наприклад, якщо постачальник є приватним підприємством або фізичною особою — підприємцем, чи дана норма стосується лише виробників?

При цьому під час розрахунку ціни виконавець державних контрактів (договорів) враховує всі податки та збори, загальновиробничі, адміністративні, операційні та інші витрати виконавця, пов’язані з виготовленням товарів, виконанням робіт та наданням послуг?»

Міністерство економіки України надало відповідь у листі № 3332-05/1617-07 від 13.01.2023:

«…Відносини у сфері публічних закупівель регулюються Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон про публічні закупівлі), який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.

Пунктом 6 частини пʼятої статті 3 Закону про публічні закупівлі визначено що дія Закону про публічні закупівлі не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є товари, роботи і послуги, що закуповуються на підставі договорів між центральним органом виконавчої влади, відповідальним за формування та реалізацію державної політики у сфері національної безпеки, у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва, та спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі. Закупівля таких товарів, робіт і послуг здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими відповідними спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі.

Закон України “Про оборонні закупівлі” (далі – Закон про оборонні закупівлі) визначає загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель.

Відповідно до статті 30 Закону про оборонні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану особливості здійснення оборонних закупівель визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз.

Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 11.11.2022 № 1275 “Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану” (далі – постанова № 1275), якою затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі – Особливості № 1275), які встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі – закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі – державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.

Відповідно до пункту 8 Особливостей № 1275 державні замовники здійснюють закупівлі товарів (крім товарів, визначених у додатку до Особливостей № 1275), робіт і послуг без застосування видів (процедур) закупівель/спрощених закупівель, визначених Законами України “Про оборонні закупівлі” та “Про публічні закупівлі”.

Державні контракти (договори) укладаються державними замовниками з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 335 “Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 26, ст. 1419) (далі – постанова № 335).

Постановою № 335 передбачено, що на період воєнного стану ціна на постачання товарів, виконання робіт та надання послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони України визначається на підставі калькуляції витрат, сформованої виконавцем державного контракту (договору). При цьому під час розрахунку ціни враховуються всі податки та збори, загальновиробничі, адміністративні, операційні та інші витрати виконавця, пов’язані з виготовленням товарів, виконанням робіт та наданням послуг.

Крім того, під час розрахунку та встановлення цін положення щодо визначення ціни на основі розрахунково-калькуляційних матеріалів, встановлені Порядком формування та коригування очікуваної вартості товарів, робіт і послуг оборонного призначення, закупівля яких здійснюється за неконкурентною процедурою, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2021 р. № 309 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 30, ст. 1737), та умови договорів, укладених відповідно до цього Порядку, не застосовуються.

Поряд з цим, відповідальність за неправильність розрахунку, необґрунтованість витрат за статтями калькуляції витрат несе виконавець державного контракту (договору).

Принагідно інформуємо, що наразі ведеться робота щодо внесення відповідних змін до пункту 1 постанови № 335».

Нагадаємо, що листи Мінекономіки не є нормативно-правовими актами та мають лише роз’яснювальний, інформаційний характер і не встановлюють правових норм.

Як завжди, текст рекомендаційного листа вже розміщено на порталі RADNUK.COM.UA в розділі «Правова база» – «Листи Мінекономіки».

За нагоди використовуйте:

Калькуляція витрат на товар/послугу

Приклад калькуляції витрат на послуги з комерційною таємницею

Приклад калькуляції витрат на послуги (освітні)

Приклад калькуляції витрат для забезпечення потреб сектору безпеки та оборони

Читайте також:

«Предмет закупівлі за Постановою № 1275 для „оборонних“ замовників»;

«Хто відповідальний за здійснення оборонних закупівель + приклад примірного Положення».

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО