Алгоритм внесення товару до реєстру на виконання норм щодо ступеня локалізації

Олена Парфенюк
2164
19 Серпня 2022
Алгоритм внесення товару до реєстру на виконання норм щодо ступеня локалізації
2164
19 Серпня 2022

З 19.07.2022 за Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII набрали чинності норми щодо ступеня локалізації виробництва, які передбачають встановлення вимог щодо ступеня локалізації виробництва певних товарів.

Під ступенем локалізації розуміється показник місцевої складової у питомій вазі вартості сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових вітчизняного виробництва у собівартості товару, що є предметом закупівлі. Уряд затвердив порядок дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництваа саме постанову Кабміну від 02.08.2022 № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва», що набула чинності 04.08.2022 та в якій передбачено, як саме виробники мають підтверджувати ступінь локалізації.

Група компаній «Радник» уже готує для вас усі необхідні роз’яснення та приклади документів у зв’язку з прийняттям постанови від 02.08.2022 № 861, які будуть опубліковані на порталі RADNUK.COM.UA найближчим часом. Водночас ми розмістили перелік товарів, що підлягають локалізації, у матеріалі «Перелік товарів, щодо яких замовники повинні застосовувати ступінь локалізації». Тож далі детально розглянемо алгоритм внесення товару до реєстру локалізованих товарів на прикладі майданчика  Zakupki.Prom.

Крок 1. Мати обліковий запис учасника на майданчику

Для початку має бути зареєстрований та активований обліковий запис учасника на майданчику. Він точно є, якщо компанія-виробник бере участь у закупівлях. Якщо ні, то необхідно його створити.

У розділі «Послуги та аналітика» буде доступний «Реєстр товарів з локалізацією» (Рис. 1).

Рис. 1

Крок 2. Пройти кваліфікацію до реєстру

Далі необхідно подати заявку на кваліфікацію. За потреби можна змінювати основний контакт та додавати документи (Рис. 2).

Рис. 2

На подану заявку обов’язково накладається електронний підпис (Рис. 3).

Рис. 3

Після застосування підпису кваліфікація автоматично завершиться і з’явиться можливість додавати товари до реєстру.

Крок 3. Додати товар до реєстру

На сторінці реєстру необхідно натиснути кнопку «Додати товар до реєстру» (Рис. 4).

Рис. 4

Далі з’являться доступні профілі товарів, де необхідно вибрати потрібний і знову натиснути кнопку «Додати товар до реєстру» (Рис. 5).

Рис. 5

Відкриється форма, де зазначається інформація у декількох блоках з обов’язковими полями, а саме:

  •  інформація про товар (Рис. 6):
Рис. 6
  • бренд (Рис.7):
Рис. 7
  • про ідентифікацію (Рис. 8):
Рис. 8
  • калькуляцію собівартості товару. Варто зазначити, що ступінь локалізації буде порахований автоматично після заповнення полів (Рис. 9):
Рис. 9

У прикладі, що на Рис. 9, він складає 76.71, це більше 10 % (зважаємо, що наразі 2022-й рік), тому цей товар буде розміщено в реєстрі.

За допомогою кнопки «Скопіювати результат» необхідно додати показник у поле «Ступінь локалізації товару, розрахований виробником».

Далі потрібно підтвердити відповідність товару вимогам (Рис. 10).

Рис. 10

Після заповнення всіх полів натиснути кнопку «Додати товар» (Рис. 11).

Рис. 11

Далі обов’язково застосувати електронний підпис (Рис. 12).

Рис. 12

Усі товари, які були додані, будуть відображатися в розділі «Мої товари». Щоб перейти на сторінку товару, необхідно натиснути «Переглянути» (Рис. 13).

Рис. 13

У блоці «Документи» можна завантажити чи переглянути Заявку про включення до переліку товару із підтвердженим ступенем локалізації, яка формується автоматично (Рис. 14).

Рис. 14

Ось так виглядає покрокова інструкція для виробників товарів, щодо яких необхідно вносити інформацію про локалізацію в реєстр.

Як бачимо, усе просто. Успіхів у закупівлях!

Група компаній «Радник» уже готує для вас усі необхідні роз’яснення та приклади документів у зв’язку з прийняттям постанови від 02.08.2022 № 861, які будуть опубліковані на порталі RADNUK.COM.UA найближчим часом. При цьому ми розмістили перелік товарів, що підлягають локалізації, на цьому порталі!

Щоб полегшити роботу закупівельників, розділ «Правова база» доповнений Переліком товарів, до яких застосовується локалізація:

Звертаємо увагу, що на порталі RADNUK.COM.UA розміщено:

Читайте також за темою:

Тендери

Публікації для учасників щодо особливостей участі при проведенні замовниками відкритих торгів (в тому числі відкритих торгів з публікацією англійською мовою), торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу: алгоритм, поради, кейси з практики, тощо.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО