Цінова пропозиція, подана після аукціону, є складовою ТП учасника чи ні?

Катерина Плашенко
2794
1 Серпня 2021
Цінова пропозиція, подана після аукціону, є складовою ТП учасника чи ні?
2794
1 Серпня 2021

Сьогодні розглянемо питання, чи можна вважати цінову пропозицію, подану після кінцевого строку подання тендерних пропозицій, складовою тендерної пропозиції учасника, та чи може замовник відхилити його через наявність помилки у такій ціновій пропозиції.

Частиною 3 статті 10 Закону «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) визначено, що оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну:

  • для товарів і послуг — 133 тисячам євро;
  • для робіт — 5 150 тисячам євро.

Простими словами, відкриті торги з публікацією англійською мовою — це процедура закупівлі з попередньою кваліфікацією. До закінчення строку подання тендерних пропозицій учасники надають пакет документів тендерної пропозиції, який містить інформацію про їх відповідність кваліфікаційним, технічним та всім іншим вимогам, висунутим замовником умовами тендерної документації. У момент закінчення строку подання тендерних пропозицій електронна система закупівель (далі — ЕСЗ) автоматично розкриває всі файли тендерних пропозицій учасників, окрім інформації про ціну / приведену ціну тендерної пропозиції (частина 1 статті 28 Закону). Залежно від вимог замовника, визначених у тендерній документації, учасник може надати інформацію про ціну:

  • розмістити файл в ЕСЗ та встановити доступ до нього лише після аукціону, або
  • взагалі не надавати файл з ціною, або
  • після результатів аукціону завантажити відповідну інформацію з приведеною ціною.

У будь-якому випадку в ЕСЗ ціна до аукціону має бути прихована, а учасник керується умовами тендерної документації, надаючи інформацію про ціну у спосіб, визначений замовником. Потім у замовника є 20 робочих днів для проведення оцінки тендерних пропозицій учасників та прийняття рішення про допущення / недопущення учасників до аукціону.

Припустимо, учасник взяв участь у такій процедурі закупівлі, надав у строк всі необхідні документи тендерної пропозиції (без ціни), за результатами оцінки замовника його тендерна пропозиція була допущена до аукціону. Потім такий учасник взяв участь в аукціоні, зумів запропонувати найбільш економічно вигідну ціну та, наприклад, як визначено замовником у тендерній документації, надав перераховану цінову пропозицію вже після аукціону у вигляді файлу за формою замовника та, як варіант, припустився помилки саме у цьому документі. Замовник не повинен відхилити учасника за це. Чому?

Відповідно до пункту 32 частини 1 статті 1 Закону тендерна пропозиція — пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

Згідно з частиною 1 статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Відповідно до частини 6 статті 26 Закону тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.

Враховуючи викладене вище, доходимо висновку, що тендерна пропозиція — це інформація та документи, які учасник подає до кінцевого строку подання тендерної пропозиції. Оскільки форма «Тендерна пропозиція» надана після кінцевого строку подання тендерних пропозицій та аукціону, то вона не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже, її невідповідність умовам тендерної документації не може бути підставою відхилення пропозиції учасника.

Такої ж думки і Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія). Пропонуємо проаналізувати рішення Колегії щодо аналогічного питання, № 14563-р/пк-пз від 29.06.2021, оголошення № UA-2020-12-31-001107-b.

Умови тендерної документації: «… Згідно з додатком 5 тендерної документації форма ‟Тендерна пропозиція” подається виключно у наведеному виді. Учасник-переможець не повинен відступати від даної форми та заповнює всі пусті необхідні графи. Завантажується лише переможцем у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір…».

Замовник відхилив тендерну пропозиції ТОВ «У», посилаючись на таку підставу: «інформація, що була відкрита після електронного аукціону, а саме: додаток 5 форма ‟Тендерна пропозиція” до тендерної документації, складена не по формі, а саме: не зазначено обсяг та ціну за одиницю по класах напруги, яка вимагалася замовником, та керуючись пунктом 1 частини 1 статті 31 Закону відхиляє тендерну пропозицію ТОВ ‟У”, оскільки учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства».

Скаржник / ТОВ «У» не погодився з рішенням замовника та звернувся зі скаргою до Колегії.

Колегія постановила скасувати рішення замовника, посилаючись на те, що форма «Тендерна пропозиція», надана після кінцевого строку подання тендерних пропозицій, не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже, її невідповідність умовам тендерної документації чи ненадання не може бути підставою відхилення тендерної пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону. Враховуючи вищенаведену інформацію, тендерна пропозиція скаржника була неправомірно відхилена.

Крім цього, звертаємо увагу, що відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі від 11.06.2020 № 1082, у разі, якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Детальніше читайте у статті «Дилема: чому вірити — інформації, що в оголошенні, чи тій, що в тендерній документації?».

Перемоги нам усім! Слідкуйте за оновленнями порталу RADNUK.COM.UA — у нас ще багато цікавого. Читайте також статті:

Практика оскарження закупівель

Показові рішення органу оскарження та ексклюзивні коментарі голови АМКУ , що обов’язково стануть у нагоді кожному учаснику