Щодо (не)можливості долучення до скарги додаткових аргументів з питань, не зазначених у скарзі

Редакція
1679
10 Серпня 2021
Щодо (не)можливості долучення до скарги додаткових аргументів з питань, не зазначених у скарзі
1679
10 Серпня 2021

У практиці виникло запитання від учасника стосовно долучення до скарги додаткових аргументів, які не були зазначені в самій скарзі? Якщо скарга вже завантажена до електронної системи закупівель (далі — ЕСЗ)  та прийнята Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія) до розгляду, а учасник вирішив дещо дописати та виправити неточності у скарзі або долучити додаткові аргументи, чи правомірно дозавантажити скаргу в новій редакції? Чи розглядатиме Колегія таку скаргу?

Відповідно до абзацу 5 частини 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) після здійснення оплати скарга автоматично вноситься до реєстру скарг і формується її реєстраційна картка, яка разом із скаргою автоматично оприлюднюється в електронній системі закупівель. Частиною 3 статті 18 Закону передбачено, що в разі якщо скарга внесена до реєстру скарг і щодо неї сформована реєстраційна картка, така скарга не може бути відкликана.

Таким чином, як тільки оплата за скаргу від скаржника надійде на відповідний рахунок адміністратора (ДП «Прозорро»), ЕСЗ автоматично формує реєстраційну картку такої скарги та автоматично вносить її до реєстру скарг. Після цього скарга не може бути відкликана скаржником.

Частиною 16 статті 18 Закону визначено, що Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель станом на момент подання скарги, та інформації, одержаної за скаргою.

Таким чином Колегія розглядатиме скаргу в тій редакції, у якій вона була опублікована  в ЕСЗ, коли по цій скарзі була сформована реєстраційна картка та скарга була внесена до реєстру.

Під час оскарження Закон не надає можливості скаржнику змінювати інформацію, зазначену в скарзі, та не дозволяє відкликати скаргу з метою зміни або долучення до неї додаткових аргументів. Тому скаржники перед поданням скарги та перед здійсненням оплати за її подання мають бути максимально уважними.

Проте абзацом 7 частини 16 статті 18 Закону передбачено, що інформація, документи та інші матеріали, які суб’єкт оскарження та / або замовник вважають необхідними долучити до розгляду скарги, повинні бути подані не пізніше ніж за три робочі дні до дати розгляду скарги Колегією через електронну систему закупівель. Тобто в учасника є можливість долучити інформацію або документи до скарги, але в межах інформації, викладеної у скарзі. В іншому випадку Колегія не прийме їх до уваги.

Отже, скаржник має усвідомлювати, що, подаючи скаргу до Колегії та сплачуючи за неї відповідні кошти, у нього не буде можливості змінити зміст документа або додати додатковий запит.

Статті за темою на порталі RADNUK.COM.UA:

Практика оскарження закупівель

Показові рішення органу оскарження та ексклюзивні коментарі голови АМКУ , що обов’язково стануть у нагоді кожному учаснику

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО