Вимога до гарантії не відповідає наказу Мінекономіки № 2628, як діяти?

Катерина Плашенко
291
11 Червня 2021
Вимога до гарантії не відповідає наказу Мінекономіки № 2628, як діяти?
291
11 Червня 2021

Питання читача

  • Замовник у тендерній документації передбачив надання забезпечення тендерної пропозиції та встановив вимогу до гарантії, яка суперечить наказу Мінекономіки від 14.12.2020 № 2628. Як діяти учаснику?

Відповідь експерта

  • Вітаю! Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції — надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції / пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.

При цьому замовник у вимогах до учасників (тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі) визначає умови надання забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, зокрема, якою установою має бути видана (банк / страхова компанія / фінансова установа тощо), розмір забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, строк його дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції не повертається учаснику. Найпопулярніший вид забезпечення тендерної пропозиції — банківська гарантія.

Загальний порядок, умови надання банками гарантій та їх виконання регулюються Положенням про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, зі змінами та доповненнями.

З 19.03.2021 набрав чинності наказ Мінекономіки (Уповноваженого органу) № 2628 від 14.12.2020, яким затверджено форму забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції та вимоги до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції (далі — Наказ № 2628).

Детально ознайомитися із затвердженою Формою забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції можна на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Зразки документів» — «Зразки документів учасникам».

Із набуттям чинності Наказу № 2628 з’являється чіткий приклад того, який вигляд повинна мати гарантія як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції та яким чином повинні бути сформульовані вимоги до неї.

Якщо наявні невідповідності вимог, встановлених замовником до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, Наказу № 2628 варто звернутися до замовника з вимогою щодо внесення відповідних змін до тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі.

Якщо замовник знехтує вашим зверненням / вимогою, то вимоги до гарантії, які не відповідають Наказу № 2628, можна оскаржити (за умови участі у процедурі закупівлі) до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія). Як приклад наведемо Рішення Колегії № 8899-р/пк-пз від 23.04.2021 (оголошення № UA-2021-04-01-003827-a): замовник встановив додаткові умови до гарантії, які не відповідали Наказу № 2628, а потенційний учасник оскаржив їх до Колегії. Колегія постановила, що відповідно до пункту 5 Наказу № 2628 передбачено, що гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов та встановлені замовником у тендерній документації вимоги не узгоджуються з вимогами законодавства, відтак замовник повинен внести зміни в даній частині до тендерної документації шляхом приведення їх у відповідність до чинного законодавства.

Більше читайте на порталі RADNUK.COM.UA. Статті за темою обов’язково стануть вам у пригоді!

Найактуальніші питання учасників

Коротко про суперечливі та болючі питання учасників закупівельного процесу