Як замовники при здійсненні публічних закупівель, так і учасники при участі в закупівлях стикаються з великою кількістю інформації. Законодавством у сфері публічних закупівель частково визначено, що повинен витребовувати замовник в учасника, наприклад при проведенні відкритих торгів, а що ні. Інші ж нормативно-правові акти вказують, на що слід звернути увагу.
Так, відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація — документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Вимоги до тендерної документації встановлюються статтею 22 Закону з урахуванням вимог пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).
Варто наголосити, що згідно з частиною 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI (далі – Закон № 2939) та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Також за другим реченням абзацу 15 пункту 44 Особливостей замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом № 2939 та / або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Зазначені норми та відповідні обставини заплутують як замовників, так і учасників. Тому пропонуємо перелік корисних посилань на статті щодо корисних функціональних можливостей чи лайфхаків при здійсненні закупівель, які допоможуть правильно застосовувати чи виконувати норми закупівельного законодавства та умови закупівель:
- «АМКУ щодо реєстру природних монополій + зразок листа-звернення», у якій знайдете відповідь, яким чином діяти замовнику за обставини, коли реєстр природних монополій закритий, а інформація необхідна для виконання норми абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей;
- «Як отримати інформацію чи витяг з ЄДР онлайн», де описано практичне використання Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;
- «Не функціонують єдині державні реєстри: причини та можливості», яка буде корисною щодо перевірки чи отримання інформації в частині питань банкрутства чи корупції для забезпечення норм підпунктів 2, 3 і 8 пункту 44 Особливостей у той час, коли відповідні реєстри закриті;
- «Підтвердження відсутності судимості для участі в тендері іноді краще сформувати завчасно», що на прикладі та у скріншотах допоможе в отриманні витягу про несудимість в електронному варіанті;
- «YouControl запустив безкоштовний інструмент для перевірки процедур закупівель», де автор зазначив користь та практичність наведеної аналітичної системи, яка буде корисною для самоконтролю, для забезпечення, зокрема, норм пункту 44 Особливостей.
У свою чергу, в рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Протоколи по ВТ» розділу «Зразки документів замовникам за Особливостями» та розділ «Шпаргалки в закупівлях». За результатом їх опрацювання встановлено актуальність таких зразків.