Нові законодавчі зміни до публічних закупівель принесли й нові перспективи для представників бізнесу. Портал RADNUK.COM.UA завжди підтримує підприємництво в Україні, тому вирішив створити ряд статей «Лайфхаки для учасників публічних закупівель», щоби ви завжди перемагали і, продаючи державі, заробляли.
Лайфхак № 1. Виберіть свою нішу
Щоб заробляти в публічних закупівлях, потрібно продавати державі. А вже для того, щоб розуміти, що саме продавати, потрібно вибрати свою нішу. Предметами закупівель можуть бути як товари, так і різні послуги й роботи.
У Законі України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) чітко визначено, що таке товар, послуга та робота (частина 1 статті 1 Закону). Залежно від того, що саме закуповується (товар, послуга, робота), для визначення предмета закупівлі замовники використовують класифікатори, що перелічені в Єдиному закупівельному словнику.
Ви, як потенційні учасники, маєте вибрати класифікатори закупівель, у яких братимете участь. Правильне визначення вашого предмета закупівлі допоможе розпочати вашу діяльність у публічних закупівлях. Для зручності ми розробили інструмент на порталі RADNUK.COM.UA «ПОШУК ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник».
А якщо ви ще не зареєстровані на жодному з майданчиків, обов’язково прочитайте статтю «Майданчики PROZORRO: як обрати найкращий?», оскільки для продажу державі необхідно обов’язково користуватись одним з акредитованих майданчиків ДП «Прозорро».
Лайфхак № 2. Налаштуйте процес моніторингу
Повторимось, що для участі в публічній закупівлі потрібно зареєструватись на майданчику. Перелік усіх активних майданчиків ви можете знайти на порталі в розділі «Інструменти» — «Майданчики»:
Майже всі майданчики мають зручні переваги. Однією з таких переваг, що стане вам у пригоді під час пошуку закупівель, є налаштування моніторингу закупівель. Розглянемо алгоритм такого налаштування на прикладі майданчика Zakupki.prom.ua:
Крок 1. Заходимо в особистий кабінет (Рис. 1).
Крок 2. Переходимо в налаштування кабінету (Рис. 2).
Крок 3. Вибираємо «Підписки» (Рис. 3).
Крок 4. Виберіть свою категорію (Рис. 4).
Крок 5. Пропишіть ключові слова, що підходять саме для вашого виду господарської діяльності (Рис.5).
Крок 6. Виберіть спосіб взаємодії категорій та ключових слів (Рис. 6).
Крок 7. Пропишіть ключові слова, які необхідно виключити з ваших закупівель (Рис. 7).
Крок 8. За потреби виберіть регіон, що вас цікавить, очікувану вартість (від і до), умови оплати (Рис. 8).
Крок 9. За бажанням підпишіться на конкретних замовників (Рис. 9).
Крок 10. Виберіть періодичність розсилки (Рис. 10).
Крок 11. Збережіть усі налаштування (Рис. 11).
Результат налаштованої вами підписки буде відображатись у табличній формі (Рис. 12).
Якщо у вас виникло хоча б одне запитання щодо цього, обов’язково перегляньте відеороз’яснення щодо налаштування моніторингу на майданчику від експерта Академії Радник:
Лайфхак № 3. Аналізувати нові закупівлі кожного дня
Для того щоб налаштувати процес участі в закупівлі, необхідно постійно аналізувати попит покупців. Відстежити закупівлі ви можете за допомогою Лайфхаку № 2, а ось для того щоб заробляти, потрібно аналізувати кожну закупівлю, що з’являється.
Перше, на що слід звернути увагу, — предмет закупівлі.
Наприклад, аналізуючи табличні дані на Рис. 12, можна за назвою відсортувати ті, що підходять вам найбільше. Незрозуміла або нерозширена назва потребує більш детального розгляду.
Відкриваючи закупівлю, що потребує більш детального розгляду, перш за все аналізуємо інформацію, яка розміщена в електронних полях.
Наприклад, відкриваючи першу закупівлю з таблички на Рис. 12, в електронних полях ми вже бачимо предмет закупівлі (Нотаріальні дії згідно коду ДК 021:2015 (код CPV): 79130000-4 «Юридичні послуги, пов’язані з оформленням і засвідченням документів»), період доставки (до 31 грудня 2022), кількість та ін. (Рис. 13).
Якщо вам потрібна більш детальна інформація, необхідно ознайомитись з документацією до закупівлі (Рис. 14).
Також корисною буде стаття «На що звернути увагу учасникові процедури закупівлі, коли він бере участь у тендері» та добірка таких статей:
- Як підвищити свою ефективність у публічних закупівлях;
- Як бізнесу оцінити ринок у публічних закупівлях? Частина 1: аналіз попиту;
- Як бізнесу оцінити ринок у публічних закупівлях? Частина 2: шукаємо ринкову ціну.
Також можете на майбутнє завантажити приклад форми забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції (банківська гарантія) чи приклад довідки про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі.