Відповідно до пункту 32 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна пропозиція — пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Згідно з пунктом 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин 1, 4, 6 та 7 статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Законодавством у сфері публічних закупівель нечітко визначено порядок підготовки та подання учасником тендерної пропозиції, оскільки такі норми незручно розкидано як в Законі, так і в Особливостях. А дещо взагалі нечітко врегульовано. Здебільшого все пізнається на практиці. Можливо, перелік корисних посилань на нижченаведені статті порталу RADNUK.COM.UA щодо деяких нюансів підготовки та подання учасником тендерної пропозиції дещо роз’яснить такий порядок.
- «Після подання скарги замовником внесено зміни до тендерної документації: дії учасника», у якій висвітлено відповідь на запитання щодо корегування чи подання тендерної пропозиції, якщо замовник вніс зміни до документації в період розгляду в АМКУ скарги щодо умов тендерної документації.
- «Зміни до тендерної документації: чи підстава для оновлення банківської гарантії?», де за позицією судів визначено, чи варто вносити зміни до забезпечення тендерної пропозиції, яке подано в складі пропозиції, але після її подання внесено зміни до тендерної документації.
- «Документи пропозиції повинні бути чинними: практика АМКУ», що за аналізом рішень органу оскарження вирішує питання необхідності подання у складі тендерної пропозиції чинних документів, зокрема і в ситуації, коли умовами закупівлі така чинність не встановлювалась.
- «Хто повинен підписувати документи тендерної пропозиції», у якій наведено нюанси та рекомендації щодо осіб, що можуть підписувати тендерну пропозицію, у тому числі документи тендерної пропозиції.
- «Зверніть увагу! З 06.07.2023 збільшено розмір плати за подання пропозиції в ЕСЗ», де можна побачити та взяти до уваги ціни за участь у конкурентній закупівлі.
В рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Уповноваженій особі» розділу «Зразки замовникам за Особливостями». За результатом опрацювання встановлено актуальність таких зразків.