Як втричі скоротити час на підготовку тендерної пропозиції / пропозиції?

Дмитро Корабльов
342
13 Травня 2021
Як втричі скоротити час на підготовку тендерної пропозиції / пропозиції?
342
13 Травня 2021

Уже більше року замовникам забороняється вимагати від учасників, які подають документи у складі тендерної пропозиції в електронному форматі з накладанням електронного підпису, засвідчувати їх печаткою та підписом уповноваженої особи. Проте, ймовірно, меншість постачальників використовує кваліфікований електронний підпис (далі — КЕП) у своїй роботі, чим не полегшує собі життя. Дехто не знає, як це зробити, інші ж із побоювань «як на це відреагує замовник». Як же використовувати електронний підпис коректно?

Статтею 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі — Закон про документообіг) передбачено поняття «електронний документ» — документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа.

Відповідно до статті 7 Закону про документообіг оригіналом електронного документа вважається електронний примірник з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» (далі — Закон).

Якщо автор створює ідентичний за документарною інформацією та реквізитами електронний документ та документ на папері, кожен із них є оригіналом та має однакову юридичну силу.

Фактично, щоб електронний документ перетворився на оригінал електронного документа, на нього необхідно накласти КЕП. Відповідно до статті 1 Закону кваліфікований електронний підпис —  удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і...

Гід для новачків

Перші кроки до успішної участі в публічних закупівлях