Чи може учасник звернутися до ДАСУ щодо порушень замовника під час проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі?

Анастасія Ференц
1251
22 Березня 2021
Чи може учасник звернутися до ДАСУ щодо порушень замовника під час проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі?
1251
22 Березня 2021

Щодня державні замовники оголошують тисячі закупівель товарів, робіт і послуг, які необхідні для ефективного функціонування держави та якісного життя громадян. Саме тому для бізнесу публічні закупівлі є величезним ринком збуту. Відповідно, учасники сфери закупівель зацікавлені в тому, щоб тендери відбувалися чесно та прозоро за рівними для всіх правилами. Яким же чином бізнес може захистити свої права та куди звертатися, якщо виявили зловживання з боку замовників? Роз’яснюємо в цій статті.

Контроль у сфері публічних закупівель

За дотриманням закупівельного законодавства стежать різні контролюючі та правоохоронні органи, які мають відповідні функції та повноваження. Однак Державна аудиторська служба України є ключовою організацією у сфері контролю закупівель.

Законодавством визначено чотири види державного фінансового контролю, які може здійснювати Держаудитслужба:

  • державний фінансовий аудит;
  • інспектування (ревізія);
  • перевірки закупівель;
  • моніторинг закупівлі.

З цих чотирьох видів контролю тільки моніторинг та перевірки закупівель є превентивним контрольним заходом, спрямованим на дотримання замовником вимог законодавства у сфері публічних закупівель.

Під час моніторингу аудитори мають право перевіряти тільки процедури закупівель. Відповідно до статті 13 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 19.09.2019 № 114-IX (зі змінами) (далі — Закон) до процедур закупівель відносяться відкриті торги, торги з обмеженою участю, конкурентний діалог та переговорна процедура закупівлі.

Таким чином, під моніторинг не можуть потрапляти спрощені закупівлі, звіт про...

Допорогові/спрощені закупівлі

Публікації для учасників, що стосуються будь-яких питань придбання товарів, робіт та послуг на так звані "допорогові суми", тобто вартість яких є нижчою 200 тис. грн для товарів і послуг та нижче 1 млн. грн для робіт (звичайні замовники), або вартість яких є нижчою 1 млн. грн для товарів і послуг та нижче 1,5 млн. грн для робіт, якщо йдеться про спецзамовників.