Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявив невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Доволі часто під час розгляду тендерних пропозицій трапляються випадки, коли замовники неправильно кваліфікують документи учасників — особливо ті, що стосуються технічної частини пропозиції. Найпоширеніша помилка полягає в тому, що замовник відносить документ, який не підтверджує технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, до категорії документів, які не підлягають виправленню відповідно згаданої норми. За такою помилкою слідує помилкове відхилення пропозиції.
Водночас не кожен документ, який згадується в додатку з технічними вимогами, фактично підтверджує технічні параметри товару або послуги. Часто це можуть бути супровідні довідки, гарантійні листи, авторизаційні листи, сертифікати щодо відповідності діяльності учасника чи інші матеріали, що не містять конкретних технічних показників.
Щодо забезпечення тендерної пропозиції трошки інша ситуація: коли за наявності невідповідності в наданому документі замовники помилково вважають таку невідповідність як ненадання документа в повному обсязі.
Для уникнення подібних казусів підготували перелік корисних посилань на публікації порталу RADNUK.COM.UA, що стосуються випадків невідповідностей, які підпадають під пункт 43 Особливостей, проте замовники виключають таку пов’язаність.
- «Шпаргалка щодо 24 годин на виправлення невідповідностей (випадки, коли не надається / надається така можливість) за пунктом 43 Особливостей», де згруповано випадки, які не виправляються.
- «Не надано документ про відповідність учасника певним вимогам з технічної специфікації: 24 години на виправлення чи відхилення? Позиція АМКУ», у якій опрацьовано практику органу оскарження щодо питання помилкового віднесення документів до категорії таких, що не виправляються, оскільки вимоги виділені технічною специфікацією.
- «Позиція АМКУ щодо питання (не)надання 24 годин на виправлення, що стосуються документів, викладених іншою мовою» — щодо питання виправлення чи невиправлення документа, викладеного іншою мовою, ніж допустима.
- «Неправильно вказаний строк дії забезпечення тендерної пропозиції: чи надавати 24 години на виправлення» — щодо випадку невідповідності в забезпеченні.
- «Штраф УО 25 500 грн за ненадання 24 годин на виправлення через відсутність сертифіката ISO 9001:2018», де наведено практичний випадок відповідальності за недотримання приписів пункту 43 Особливостей.
У рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Закупівлі за пунктом 11 Особливостей» розділу «Зразки замовникам за Особливостями». За результатом їх опрацювання встановлено актуальність таких зразків.










