Прямий договір, якщо замовником було відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників: нюанс

Ганна Довгая
1394
4 Липня 2024
Прямий договір, якщо замовником було відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників: нюанс
1394
4 Липня 2024

Замовники у сфері оборони можуть проводити спрощені закупівлі, з цим ніхто не може посперечатись. До того ж у разі, коли така закупівля не відбулась (за відсутності учасників), у такого замовника виникає право на прямий договір. Ось тут є нюанс.

Пунктом 9 Порядку здійснення оборонних закупівель, зокрема, передбачено, що придбання державними замовниками товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), без проведення закупівель в електронній системі закупівель допускається, якщо ЗАМОВНИКОМ було відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників, у тому числі частково (за лотом), при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, вимоги до учасника не повинні відрізнятися від тих, що були визначені замовником в оголошенні про спрощену закупівлю, а сума державного контракту (договору), що укладається, не повинна перевищувати очікувану вартість, визначену замовником в оголошенні про спрощену закупівлю.

При цьому оборонний замовник проводить спрощену закупівлю у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі». Так, згідно з частиною 18 статті 14 Закону спрощена закупівля автоматично відміняється ЕЛЕКТРОННОЮ СИСТЕМОЮ ЗАКУПІВЕЛЬ у разі відхилення всіх пропозицій згідно з частиною 13 цієї статті; відсутності пропозицій учасників для участі в ній.

Отже, маємо неузгодженість норм, оскільки Постанова № 1275 встановлює, що саме замовник відміняє спрощену закупівлі у разі відсутності пропозицій, а значить, на такі дії УО повинна мати протокол (рішення), хоча і Закон, і технічна реалізація встановлюють, що за таких обставин ЕСЗ автоматично відміняє спрощену закупівлю.

Що робити із цією інформацією? У разі укладення прямого договору у звʼязку з тим, що було відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників, рекомендуємо оформлювати протокол про відміну спрощеної закупівлі. Принаймні допоки не буде урегульовано це питання, наприклад шляхом внесення змін до Постанови № 1275.

Принагідно повідомляємо, що редакція порталу «Радник у сфері публічних закупівель» з метою врегулювання порушеного в цій статті питання звернулась до Уповноваженого органу. У разі отримання відповіді ми обов’язково нею з вами поділимося на порталі Радник!

Ще більше інформації про закупівлі у сфері оборони ви знайдете в електронній книзі «Все про оборонні закупівлі».

Оборонні закупівлі

Публікації, тематикою яких є особливості здійснення закупівель для потреб оборони з урахуванням окремого закону

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО