Оприлюднювати звіт про виконання державних контрактів (договорів)? Консультація Мінекономіки

Ганна Довгая
3101
11 Вересня 2025
Оприлюднювати звіт про виконання державних контрактів (договорів)? Консультація Мінекономіки
3101
11 Вересня 2025

На офіційному сайті Уповноваженого органу із закупівель оприлюднено цікаве запитання щодо того, чи потрібно публікувати звіт про виконання договору по оборонних закупівлях; чи зобов’язані військові частини публікувати звіти про виконання договорів у разі укладання договорів та здійснення закупівлі через електронну систему закупівель відповідно до пункту 8 Особливостей № 1275.

У відповіді на запит № 307/2025 Мінекономіки зазначило, що Закон України «Про оборонні закупівлі» (далі — Закон) визначає загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель.

Відповідно до частини 1 статті 30 Закону особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників у сфері оборони (далі — державні замовники) від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених статтею 30 Закону.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, які встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель для державних замовників, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану (далі — Особливості № 1275).

Згідно з пунктом 8 Особливостей № 1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн грн (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель в один із таких способів:

  1. у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178;
  2. у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням положень, визначених Особливостями № 1275;
  3. у порядку відбору постачальника шляхом запиту пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822;
  4. шляхом застосування рамкової угоди відповідно до Особливостей № 1275.

Слід зауважити, що відповідно до пункту 12 частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник публікує звіт про виконання договору про закупівлю протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання.

Звіт про виконання договору, згідно зі статтею 42 Закону «Про публічні закупівлі», повинен містити вичерпну інформацію про договір та його виконання, зокрема: унікальний номер закупівлі, дані про замовника та учасника, предмет, ціну, строки, суму оплати, а також, у разі потреби, причини розірвання.

При цьому слід зауважити, що саме Особливості № 1275 встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.

Крім цього, відповідно до частини 9 статті 9 Закону, Кабінет Міністрів України визначає порядок планування, формування, особливості розміщення, коригування оборонних закупівель, здійснення контролю та звітування про виконання, оприлюднення інформації про оборонні закупівлі.

Тобто Кабінетом Міністрів України визначаються особливості проведення оборонних закупівель, а також визначається порядок планування, формування, особливості розміщення, коригування оборонних закупівель, здійснення контролю та, у тому числі,  звітування про виконання.

Отже, чинне законодавство у сфері оборонних закупівель, зокрема Закон та Особливості № 1275, не містить норми щодо обов’язку державних замовників публікувати звіти про виконання укладених державних контрактів (договорів).

Підсумовуючи, зазначаємо, що листи Мінекономіки не встановлюють норм права та мають інформативний характер.

Ще більше консультацій від Уповноваженого органу структуровано в електронній книзі «Консультації Мінекономіки з публічних закупівель».

Оборонні закупівлі

Публікації, тематикою яких є особливості здійснення закупівель для потреб оборони з урахуванням окремого закону

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО