Чи потрібно оприлюднювати договори за Постановою № 169 в Е-даті

Ганна Довгая
5038
7 Червня 2022
Чи потрібно оприлюднювати договори за Постановою № 169 в Е-даті
5038
7 Червня 2022

Понад 100 днів війни, а закупівельна громада досі не впевнена в тому, чи потрібно оприлюднювати інформацію про використання коштів, за рахунок яких здійснюються закупівлі товарів, робіт і послуг, на  Єдиному вебпорталі використання публічних коштів. Тож далі розглянемо відповідь Мінекономіки та лист Мінфіну з цього питання.

Чим унормовано?

Замовники зобов’язані публічно висвітлювати інформацію про використання коштів, за рахунок яких здійснюються закупівлі товарів, робіт і послуг. Такий обов’язок закріплено Законом України «Про відкритість використання публічних коштів» від 11.02.2015 № 183 (далі — Закон № 183), відповідно до статті 2 якого інформація, що оприлюднюється, готується розпорядниками та одержувачами коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим і місцевих бюджетів, органами Пенсійного фонду, підприємствами, а також фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування та подається ними для оприлюднення на Єдиному вебпорталі використання публічних коштів.

Відомості, що оприлюднюються згідно з цим Законом, повинні бути повними, правдивими, точними та реально відображати фактичні дані станом на відповідну дату або за відповідний період часу.

Звертаємо увагу: станом на 07.06.2022 Єдиний вебпортал використання публічних коштів (далі — Е-дата) перебуває на технічному обслуговуванні та є недоступний для користувачів (див. Рисунок).

Рисунок

Мінекономіки про те, чи потрібно оприлюднювати договори за Постановою № 169 в Е-даті

На офіційному сайті Мінекономіки оприлюднено запит такого змісту: «Якщо установа працює по 169 постанові, чи потрібно зараз оприлюднювати договори в е-даті, чи через 20 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану а Україні?».

Відповідь представника Мінекономіки  на запит 631/2022: «Шановний користувачу, повідомляємо, що постанова Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 „Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану“ (зі змінами) визначає порядок здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану в Україні.

Згідно з частиною 3 статті 2 Закону України „Про відкритість використання публічних коштів“, адміністрування єдиного веб-порталу використання публічних коштів та затвердження форм, за якими надається інформація про заплановане і фактичне використання публічних коштів для оприлюднення, здійснюється суб’єктом, уповноваженим Кабінетом Міністрів України. Порядок адміністрування єдиного веб-порталу використання публічних коштів затверджується Кабінетом Міністрів України.

Так, відповідно до розпорядження КМУ від 14.09.2015 № 911-р „Деякі питання створення і функціонування єдиного веб-порталу використання публічних коштів“ (зі змінами) державну установу „Відкриті публічні фінанси“, що належить до сфери управління Міністерства фінансів України, уповноважено адмініструвати єдиний веб-портал використання публічних коштів.

Ураховуючи зазначене, з питань необхідності оприлюднення інформації про закупівлі на єдиному веб-порталі використання публічних коштів рекомендуємо звертатись до відповідного органу виконавчої влади, до сфери відповідальності якої належить функціонування зазначеного електронного інформаційного ресурсу».

У свою чергу редакція групи компаній «Радник» звернулася до вищезазначеної установи з метою отримання роз’яснень щодо порушеного у цій статті питання. На що нам рекомендували керуватись листом Мінфіну від 19.05.2022 № 20040-03-73/10211, у якому, зокрема, вказано:

Повний текст листа Мінфіну за посиланням.

Акцентуємо увагу: 07.03.2022 набув чинності Закон України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни», яким Верховна Рада України постановила:

  1. фізичні особи, фізичні особи — підприємці, юридичні особи подають облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагається відповідно до норм чинного законодавства в документальній та / або в електронній формі, протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов’язку подати документи;
  2. у період дії воєнного стану або стану війни, а також протягом трьох місяців після його завершення до фізичних осіб, фізичних осіб — підприємців, юридичних осіб не застосовується адміністративна та / або кримінальна відповідальність за неподання чи несвоєчасне подання звітності та / або документів, визначених підпунктом 1 цього пункту;
  3. особи, які не мають фізичної можливості протягом строку, визначеного цим Законом, подати звітність чи документи, зазначені у підпункті 1 цього пункту, у зв’язку з безпосередніми наслідками їх участі у бойових діях, звільняються від адміністративної та / або кримінальної відповідальності та подають звітність чи документи протягом одного місяця з дня закінчення наслідків, які унеможливлювали їх подання;
  4. у період дії воєнного стану або стану війни будь-які перевірки щодо своєчасності та повноти подання будь-яких звітів чи документів звітового характеру уповноваженими органами не здійснюються;
  5. цей Закон не поширюється на податкові правовідносини.

Враховуючи зазначене та відповідаючи на головне питання статті, замовник, керуючись Законом України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни», може оприлюднити відповідну інформацію в Е-даті протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану.

Про загальні умови подання звітності в Е-даті у мирні часи можете почитати в статті «Оприлюднення договорів про закупівлі на вебпорталі використання публічних коштів (Е-Data / Spending)». Також нещодавно на портал RADNUK.COM.UA було завантажено приклад додаткової угоди про збільшення обсягу та продовження строку дії договору у зв’язку з продовженням воєнного стану.

Уповноважена особа

Публікації, тематикою яких є особливості організації закупівельної діяльності замовника

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО