Чи може Рахункова палата притягнути до адмінвідповідальності службову (посадову) особу замовника?

Редакція
1500
19 Жовтня 2020
СПЕЦВИПУСК
Чи може Рахункова палата притягнути до адмінвідповідальності службову (посадову) особу замовника?
1500
19 Жовтня 2020
Справа № 760/7739/20 Постанова від 02.06.2020 № 760/7739/20 Солом'янського районного суду м. Києва

Короткий опис.

11 березня 2020 року відповідно до ст. 98 Конституції України, ст. ст. 4, 7 і 31 Закону України «Про Рахункову палату» та згідно з планом роботи Рахункової палати на 2020 рік проводиться в державній науковій установі «Х» аудит ефективності використання коштів державного бюджету на забезпечення підручниками, посібниками (далі — аудит).

Аудитом встановлено, що ОСОБА_1, будучи секретарем тендерного комітету установи «Х», виконуючи функції з розміщення інформації про публічні закупівлі на вебпорталі Уповноваженого органу через авторизовані електронні майданчики згідно з вимогами Закону, в порушення вимог абз. 12 ч. 1 ст. 10 Закону України від 25.12.2015 № 922 «Про публічні закупівлі» (далі — Закону України «Про публічні закупівлі») оприлюднила на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель 19.11.2019 договір про видання підручників за державні кошти від 19.11.2019 № 25/3-2019 з ТОВ «У» без додатків, які є невід’ємною частиною договору, тим самим вчинила правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 16414 Кодексу України про адміністративне правопорушення.

Дослідивши наявні матеріали справи, суддя дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 вбачається склад і подія адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 16414 КУпАП, а саме — неоприлюднення інформації про закупівлі відповідно до вимог законодавства.

Враховуючи характер вчиненого адміністративного правопорушення, особу правопорушника, останню слід притягнути до адміністративної відповідальності, виходячи з вимог ст. ст. 16414 ч. 1, 33 КУпАП, піддати ОСОБА_1 адміністративному стягненню у вигляді штрафу в розмірі 100 (ста) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на користь держави.

Позиція суду.

Визнати ОСОБА_1 винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 16414 КУпАП. Піддати ОСОБА_1 адміністративному стягненню у вигляді штрафу в розмірі 100 (ста) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1 700 (одну тисячу сімсот) грн в дохід держави.

Коментар редакції.

Відповідно до ч. 4 ст. 7 Закону України «Про публічні закупівлі» Рахункова палата здійснює контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. ч. 1 та 2 ст. 4 Закону України «Про Рахункову палату» повноваження, покладені на Рахункову палату Конституцією України, здійснюються через провадження заходів державного зовнішнього фінансового контролю (аудиту). Державний зовнішній фінансовий контроль (аудит) забезпечується Рахунковою палатою шляхом здійснення фінансового аудиту, аудиту ефективності, експертизи, аналізу та інших контрольних заходів.

Відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону України «Про Рахункову палату» аудит ефективності передбачає встановлення фактичного стану справ та надання оцінки щодо своєчасності й повноти бюджетних надходжень, продуктивності, результативності, економності використання бюджетних коштів їх розпорядниками та одержувачами, законності, своєчасності і повноти прийняття управлінських рішень учасниками бюджетного процесу, стану внутрішнього контролю розпорядників бюджетних коштів.

Згідно зі ст. 7 Закону України «Про Рахункову палату» до повноважень Рахункової палати віднесено здійснення фінансового аудиту та аудиту ефективності щодо використання коштів державного бюджету, наданих місцевим бюджетам та фондам загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування.

Відповідно до ст. 255 КУпАП  протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи Рахункової палати (ст. 16414).

Враховуючи вищевикладене та наведену судову справу, можемо дійти висновку, що Рахункова палата під час проведення фінансового аудиту та аудиту ефективності щодо використання коштів державного бюджету може:

  • встановити порушення законодавства про закупівлі;
  • складати протоколи про адміністративні правопорушення;
  • притягнути до адміністративної відповідальності службову (посадову), уповноважену особу замовника, передбачену ст. 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Щодо цього питання доцільно перечитати на порталі RADNUK.COM.UA статтю «Рахункова палата України активно складає протоколи за статтею 164-14 КУпАП».

Судова практика закупівель

Публікації з прикладами та аналізом наявних судових рішень щодо різноманітних актуальних питань сфери публічних закупівель

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО