В електронному каталозі Prozorro Market замовники можуть купувати необхідні товари двома способами: використовуючи підбір за параметрами або стандартні профілі.
Підбір за параметрами можна використовувати в разі необхідності закупити конкретний товар, характеристики якого важливі замовнику. До прикладу, принтери певної торгової марки з вказанням формату паперу, технології та типу друку тощо.
Стандартні профілі вже містять набір характеристик, що не можуть змінюватися. І якщо під ці характеристики підходить товар постачальника (незалежно від бренду чи інших додаткових параметрів), то такий товар може бути поданий учасником у закупівлю. Приклад стандартного профілю та відповідних характеристик можна розглянути на скріні:
Замовники, що працюють у Prozorro Market, у своїй роботі крім вартісних меж, встановлених постановами КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) та від 11.11.2022 № 1275, повинні враховувати ще й вартісні межі роботи з електронним каталогом (у разі, якщо такі норми поширюються на певну категорію замовників).
У квітні деякі обмеження при створенні запиту пропозицій запрацювали на рівні електронної системи закупівель.
Зокрема, у пункті 12 Особливостей зазначено, що в запиті пропозицій постачальників щодо предмета закупівлі товару, вартість якого є меншою ніж 500 тис. грн (враховуємо річну потребу за кодом ДК 021:2015), замовник може визначити інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення в межах специфікації товару, визначеної адміністратором електронного каталогу. Це значить, що замовник може скористатися підбором за параметрами для таких закупівель і сформувати профіль товару з необхідними характеристиками.
Запит пропозицій постачальників щодо предмета закупівлі товару, вартість якого дорівнює або перевищує 500 тис. грн, здійснюється відповідно до специфікації товару, сформованої адміністратором електронного каталогу, яка не передбачає можливості замовника самостійно визначати інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення (пункт 12 Особливостей).
Тобто якщо вартість від 500 тис. грн, то замовник використовує стандартні профілі, що вже містять набір характеристик, і додатково нічого не може коригувати.
Для цього необхідно скористатися кнопкою «Обрати профіль товару» та вибрати відповідний профіль із запропонованих, а з нього вже оголосити закупівлю.
Ця норма стосується більшості замовників, що працюють у системі, крім:
- замовників у сфері оборони, що працюють відповідно до постанови КМУ № 1275;
- підприємств, установ або організацій, у тому числі міжнародних, що не належать до замовників.
Перелічені категорії замовників можуть проводити запит пропозицій з підбором параметрів на будь-яку суму.
Для замовників, що здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, також технічно реалізовано можливість підбору параметрів на будь-яку суму, але ми радимо не зловживати такою технічною можливістю та користуватися підбором параметрів у межах закупівлі до 500 тис. грн за певним кодом ДК 021:2015 на рік.
За потреби запрошуємо користуватись шпаргалкою УО щодо здійснення закупівель через ЗПП, а все про закупівлі в електронному каталозі зібрано в одній е-книзі «Прозорро Маркет з прикладами документів».