Заборона обмеження нижньої межі ціни тендерної пропозиції не відміняє норм щодо аномально низької ціни: практика АМКУ

Олег Підгірський
534
25 Квітня 2024
Заборона обмеження нижньої межі ціни тендерної пропозиції не відміняє норм щодо аномально низької ціни: практика АМКУ
534
25 Квітня 2024

Нововведенням з 09.04.2024 при здійсненні процедури закупівлі відкриті торги в період правового режиму воєнного стану є заборона встановлення в тендерній документації вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника. Зазначена заборона визначена останнім абзацом пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).

Доволі часто до набрання чинності згаданою нормою, переважно при закупівлі електричної енергії, замовники встановлювали обмежувальні вимоги для уникнення зловживань зі сторони учасника в частині демпінгу своєї цінової пропозиції. Так, для прикладу, знову ж таки в закупівлях електричної енергії, замовники передбачали заборону встановлення від’ємного значення власного прибутку (маржі) учасника у ціні тендерної пропозиції, в тому числі ціні за одиницю.

Орган оскарження зі своєї сторони не вбачав у таких умовах замовника дискримінації чи іншого обмеження. Розглянемо позицію Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Комісія) щодо цього.

Рішення Комісії від 24.10.2023 № 17025-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-10-10-008608-a.
...
Практика АМКУ

Публікації щодо результатів розгляду скарг органом оскарження (Антимонопольний комітет України), зокрема, новини практики оскарження, приклади, коментарі, особливості, судова практика з цього питання

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО