Встановлення вимоги щодо працевлаштування працівників учасника – чи буде це дискримінацією за новою редакцією Закону?

Анна Селютіна
560
21 Червня 2020
СПЕЦВИПУСК
Встановлення вимоги щодо працевлаштування працівників учасника – чи буде це дискримінацією за новою редакцією Закону?
560
21 Червня 2020
Рішення від 29.05.2020 року № 10669. Оголошення № UA-2020-05-06-000306-c

Вимога тендерної документації

Пунктом 1 додатку 2 Документації передбачено надання довідки, що подається у формі сканованого документа у довільній формі, що містить інформацію про наявність експертів технічних з промислової безпеки не менше 4 (чотирьох) працівників з наданням копій трудових книжок. Працівники повинні перебувати на постійному місці роботи.

Позиція скаржника

Скаржник вважає що Замовником висунуті дискримінаційні вимоги щодо надання копій трудових книжок та вимоги щодо перебування працівників на постійному місці роботи. Питання, пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються наказом Держкомстату від 28.09.2005 №286, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за №1442/11722 “Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників”. Згідно з пунктом 1.1 цієї інструкції, дія інструкції поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи (далі – підприємства), а також на фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю. Абзацом четвертим пункту 1.8 цієї ж інструкції передбачається три види працівників:

  • штатні працівники,
  • зовнішніх сумісники – працюючі за цивільно-правовими договорами.

Отже, встановлюючи вимогу щодо наявності лише штатних працівників є необґрунтованою та дискримінаційною по відношенню до Скаржника і тих суб’єктів господарювання, які відповідно до норм діючого законодавства використовують працівників, що працюють за цивільно-правовими договорами та/або за сумісництвом.

Позиція замовника:

Замовник зазначає, що працюючи на постійному місці роботи, персонал Учасника буде виконувати надання послуг якісно, вчасно та у повному обсязі виходячи з великої кількості ліфтів, чого б не зміг би фізично зробити – працюючи за цивільно-правовим договором чи за сумісництвом.

Позиція органу оскарження:

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови. Враховуючи викладене, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності працівників які перебувають на постійному місці роботи, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Детально про нові кваліфікаційні критерії по статті 16 Закону читайте в статті «Кваліфікаційні критерії за новим Законом України «Про публічні закупівлі»» на порталі RADNUK.COM.UA

Практика оскарження закупівель

Публікації щодо результатів розгляду скарг органом оскарження (Антимонопольний комітет України), зокрема, новини практики оскарження, приклади, коментарі, особливості, судова практика з цього питання

Приєднуйся до авторів
load
Реєстрація
Вітаємо!
Реєстрація пройшла успішно
В особистий кабінет
Вам потрібно авторизуватися!
Якщо ви хочете використовувати можливості сайту на 100% вам потрібно авторизуватися
load
Відновлення паролю
Вітаємо!
Реєстрація пройшла успішно
Вітаємо!
Тепер ви підписані на інформаційну розсилку Радника у сфері публічних закупівель