Перелік корисних посилань щодо деяких нюансів визначення нікчемності/недійсності правочину в публічних закупівлях

Олег Підгірський
891
10 Грудня 2023
Перелік корисних посилань щодо деяких нюансів визначення нікчемності/недійсності правочину в публічних закупівлях
891
10 Грудня 2023

Відповідно до  статті 215 ЦКУ підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами 1-3, 5 та 6 статті 203 ЦКУ. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У матеріалі наведемо корисні посилання щодо деяких нюансів визначення нікчемності/недійсності правочину в публічних закупівлях.

Відповідно до статей 202 та 203 Цивільного кодексу України (далі — ЦКУ) правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків. Зміст правочину не може суперечити ЦКУ, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Згідно зі статтею 215 ЦКУ підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами 1-3, 5 та 6 статті 203 ЦКУ. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна зі сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Наведені норми не слід уникати й при проведенні публічних закупівель, наприклад при розгляді тендерних пропозицій учасників чи навіть при укладанні договору про закупівлю. Щодо останнього потрібно дотримуватись положень пункту 21 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).

Пропоную переглянути перелік корисних посилань на публікації порталу RADNUK.COM.UA щодо деяких нюансів визначення нікчемності/недійсності правочину в публічних закупівлях.

Також рекомендую для ознайомлення такі публікації блогу Товариства з обмеженою відповідальністю «Тендерне агентство Радник»:

У рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Договори та ДУ за Особливостями» розділу «Договори та додаткові угоди». За результатом їх опрацювання встановлено актуальність таких зразків.

Замовникам

Публікації, які стосуються сфери публічних (державних) закупівель від «А» до «Я» згруповані відповідно до специфіки

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО