Обставини справи: 29.06.2021 замовником оголошено переговорну процедуру закупівлі № UA-2021-06-29-004021-b (Обладнання для літаків; ДК 021:2015: 34730000-3: Частини повітряних і космічних літальних апаратів та вертольотів) у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, зокрема на підставі консультаційно-аналітичної довідки Торгово-промислової палати України від 30.07.2020 № 2078/08.0-7.3.
12.07.2021 замовник відмінив переговорну процедуру закупівлі. Причина відміни — неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель; коментар щодо відміни: «згідно з пунктом 2 частини 8 статті 40 Закону України ‟Про публічні закупівлі” — неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель».
У рішенні від 04.08.2021 № 17867-р/пк-пз скаржник не погоджується з рішенням замовника щодо відміни переговорної процедури закупівлі, виходячи з наступного:
замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, які саме виявлені ним порушення законодавства з питань публічних закупівель, що неможливо усунути, стали підставою для відміни торгів, внаслідок чого слід зробити висновок про безпідставність та невідповідність вимогам чинного законодавства рішення замовника про відміну процедури закупівлі.
Позиція замовника: на момент, коли ТОВ «Р» (скаржнику) було вже надіслано повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатом проведених переговорів, замовнику надійшов лист щодо комерційної пропозиції ще одного учасника. Проведення закупівлі за переговорною процедурою згідно з пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону в частині «відсутність конкуренції з технічних причин» стало неможливим.
Замовник на розгляд Колегії надав, зокрема, лист ТОВ «А» від 17.06.2021 № 17-06-1 щодо можливості постачання продукції (предмета закупівлі).
Позиція Органу оскарження: скаржник не спростував твердження замовника щодо наявності конкуренції та не довів правомірності застосування переговорної процедури закупівлі. Враховуючи наведене, замовником правомірно було відмінено переговорну процедуру закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.
Також читайте на порталі RADNUK.COM.UA таку практику Органу оскарження:
- «Вимога щодо надання документів про якість, завірених виробником: правильно чи ні?»;
- «Чи є вимога щодо огляду об’єктів замовника дискримінаційною?»;
- «Вимога щодо матеріально-технічної бази за територіальним принципом: правильно чи ні?»;
- «Цінова пропозиція, подана після аукціону, є складовою ТП учасника чи ні?».