Останнім часом до редакції звернулося чимало читачів із запитаннями, котрі стосуються окремих аспектів проведення переговорної процедури закупівлі. Ділимося корисностями щодо цього питання:
- Належним документом, що підтверджуватиме статус суб’єкта природної монополії та, відповідно, наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі:
– електронний витяг з Переліку суб’єктів природних монополій;
– експертний висновок сторонньої незалежної організації;
– відповідь-підтвердження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг;
– ліцензія, яка надає суб’єкту господарювання права на провадження виду господарської діяльності;
– електронний витяг з Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Більше — у статті: «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі під час закупівлі комунальних послуг»;
- Очікувану вартість та кількісні характеристики предмета закупівлі в разі здійснення переговорної процедури (двічі відмінено процедуру відкритих торгів) віднесено до характеристик предмета закупівлі, які, відповідно до чинного законодавства, можуть змінюватися. Цікаво чому? Відповідь — у статті «На поміч замовникам аналізуємо лист Мінекономіки щодо переговорної процедури».
Дізнайтеся про основні порушеннями, які допускають замовники під час проведення переговорної процедури закупівлі на прикладах висновків ДАСУ у безкоштовному вебінарі «Топ 8 помилок замовників під час проведення переговорної процедури закупівлі»
А як щодо запитань?
- Чи є практика притягнення до відповідальності осіб за безпідставне застосування переговорної процедури закупівлі? — Звичайно. Наведемо приклад судового рішення у справі № 522/22383/20 від 13.01.2021, за якою суд наклав штраф на члена тендерного комітету у розмірі 25 500,00 грн, у публікації «Безпідставне проведення переговорної процедури закупівлі: практика та наслідки».
- Чи може бути постанова Уряду про запровадження карантину в Україні належним документальним підтвердженням застосування переговорної процедури закупівлі? — Ні. Для прикладу наведемо рішення АМКУ від 04.01.2021 № 13-р/пк-пз у статті «Чи стає COVID-19 на заваді конкурентної процедури закупівлі: практика Органу оскарження».
- Чи потрібно вимагати під час проведення переговорної процедури закупівлі забезпечення тендерної пропозиції? — Ні, забезпечення тендерної пропозиції або пропозиції може використовуватися замовником при проведенні торгів або спрощеної закупівлі, до яких переговорна процедура закупівлі не належить.
А можна вимагати під час проведення переговорної процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю? — Так. Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією.
Щодо забезпечень читайте тут: «Вимога забезпечення під час проведення переговорної процедури закупівлі на підставі двох відмін».
- Чи можна укласти не один договір про закупівлю, а декілька у разі застосування переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 5 частини 2 статті 40 Закону (додаткова потреба у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника)? — Можна, але за умови, що їхня вартість не перевищуватиме 50 відсотків від ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендеру.