Незвична вимога ДАСУ: приклад виконання

Наталія Чабан
3815
30 Січня 2021
Незвична вимога ДАСУ: приклад виконання
3815
30 Січня 2021
Оголошення:UA-2020-08-06-001126-c
Інформація про закупівлю: ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.

За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено: «…що в тендерній документації замовник не зазначив електронної адреси однієї чи кількох посадових осіб, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками, чим порушено вимоги пункту 17 частини другої статті 22 Закону».

Висновок про наявність або відсутність порушень

За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимоги пункту 17 частини другої статті 22 Закону.

Зобов’язання щодо усунення порушення: з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи із забезпечення в подальшому недопущення встановлених порушень та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.

Оголошення:UA-2020-10-20-009056-a
Інформація про закупівлю: ДК 021:2015: 34110000-1: Легкові автомобілі

Під час проведення моніторингу встановлено: «…що замовник провів відкриті торги (номер ID: UA-2020-10-13-007990-c) за кодом ДК 021:2015:34110000-1: Легкові автомобілі на загальну очікувану вартість 4 200 000,00 гривень.

Відповідно до абзацу другого частини десятої статті 10 Закону замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів / спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону.

Однак на порушення абзацу другого частини десятої статті 3 Закону замовник здійснив поділ предмета закупівлі закупівель та під час проведення процедури закупівлі за номером ID UA-2020-10-20-009056-a очікуваною вартістю 2 115 000,00 грн уникнув застосування положень частини третьої статті 10 цього Закону.

Як наслідок, оцінка та розгляд замовником тендерних пропозицій відбулися з недотриманням вимог частин другої та дванадцятої статті 29 Закону».

Висновок про наявність або відсутність порушень

За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини 4 статті 23 Закону.

За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель під час планування закупівлі та визначення предмета закупівлі установлено порушення абзацу 2 частини 10 статті 3 Закону.

Зобов’язання щодо усунення порушення: з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи із забезпечення в подальшому недопущення встановлених порушеньта протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.

Коментар редакції

Пунктом 14 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) визначено, що моніторинг процедури закупівлі — аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

За результатами проведеного моніторингу посадова особа територіального органу ДАСУ складає та підписує висновок про результати моніторингу закупівлі (далі — висновок), який обов’язково містить інформацію, передбачену законодавством, зокрема: опис порушень та зобов’язання щодо їх усунення. Характерною загальною ознакою наведених вище моніторингів є не тільки виявлені під час моніторингу ознаки порушення та їх опис, а й зобов’язання здійснити заходи із забезпечення в подальшому недопущення встановлених порушень та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.

Отже, з метою усунення  визначених у висновках порушень (порушення), що призвело до невиконання ним вимог законодавства у сфері закупівель, замовнику за наслідками проведеного моніторингу необхідно вчинити дві дії:

  • здійснити заходи із забезпечення в подальшому недопущення встановлених порушень;
  • оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.

Такий висновок  є досить поширеним за результатами моніторингу і стосується виявлених органами фінансового контролю ознак порушення (порушень), зокрема, у наведених випадках: складання тендерної документації не у відповідності до вимог Закону та поділ предмета закупівлі.

Водночас жодним нормативним актом не визначено ані переліку, ані рекомендацій, ані вимог щодо виконання цих заходів, а також переліку інформації та / або документів, що підтверджуватимуть їх виконання.

Оцінюючи актуальність вказаного питання та для полегшення роботи, у першу чергу замовників, фахівцями журналу «Радник в сфері державних закупівель» розроблено приклад протоколу тендерного комітету щодо здійснення заходів із забезпечення в подальшому недопущення встановлених порушень.

Приклад протоколу тендерного комітету щодо здійснення заходів із забезпечення в подальшому недопущення встановлених моніторингом порушень.

Підсумовуючи викладений матеріал, зазначимо, що оприлюднення в електронній системі закупівель даного протоколу у встановлені строки свідчитиме про виконання вимог органів фінансового контролю в частині здійснення та вжиття замовником заходів, спрямованих на недопущення встановлених порушень у подальшому.

Моніторинг закупівель

Публікації щодо здійснення органом державного фінансового контролю такого виду контролю як моніторинг закупівель, зокрема, новини моніторингу, приклади, коментарі, особливості, судова практика щодо моніторингу