Попередні консультації з ринком – нові можливості для замовника та учасника

Крістіна Бєлякова
3200
5 Березня 2020
Попередні консультації з ринком – нові можливості для замовника та учасника
3200
5 Березня 2020

Деякі замовники й учасники сфери публічних закупівель дотримуються думки, що попередні ринкові консультації перед закупівлею — це корупція. У даній статті розберемо, що приховують попередні ринкові консультації, чи дійсно їх можна віднести до корупції (або ж, навпаки, відкриті зустрічі або попередній аналіз ринку до моменту оголошення тендеру абсолютно не суперечать законодавству та можуть забезпечити можливості для визначення коректних технічних характеристик, очікуваної вартості, вимог до потенційних учасників та вимог до необхідних документів).

Законодавче регулювання попередніх ринкових консультацій

Інформація про можливість проведення замовником попередніх ринкових консультацій з’являлася в листах Уповноваженого органу (далі — Мінекономіки) ще до ухвалення нового Закону про публічні закупівлі. Чинний Закон про публічні закупівлі не встановлює заборону на  проведення консультацій та не має жодної норми, яка б конкретизувала механізм, порядок чи процедуру їх проведення. Тому на численні звернення учасників та замовників щодо проведення попередніх консультацій Мінекономіки підготовлено декілька листівроз’яснень, які містять рекомендації та настанови щодо можливості проведення учасниками процедур попередніх ринкових консультацій з метою вивчення та аналізу ситуації на ринку. Це, зокрема:

  1. Лист Мінекономіки № 3304-06/48844 від 28.12.2017 повідомляє, що для дотримання принципів здійснення закупівель, установлених статтею 3 Закону, зокрема максимальної економії та ефективності, замовники можуть попередньо здійснювати маркетингові дослідження, моніторинг комерційних пропозицій потенційних постачальників товарів, надавачів...
Конкурентні процедури

Публікації, що стосуються будь-яких питань придбання товарів, робіт та послуг за процедурами публічних закупівель