Питання від читача
«Добрий день! Чому постачальник-переможець спрощеної закупівлі не може завантажити в свою пропозицію після визначення переможця, документи, що передбачені ст. 41 Закону про публічні закупівлі – дозвільні документи, документи на право підпису?»
Відповідь експерта
На питання надає відповідь Наталія Шокодько, Начальник відділу електронних торгів Української універсальної біржі, випускниця Київської школи економіки з питань професіоналізації закупівель. Консультант та лектор з питань організації та проведення тендерів
— Доброго дня! Згідно частини 15 статті 14 Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, відповідно до вимог статті 41 Закону про публічні закупівлі. Згідно частини 2 статті 41 Закону про публічні закупівлі переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
- відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
- копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Законом чітко не визначена форма підтвердження зазначеної вище інформації. У такому випадку Замовник сам визначає в якій формі вона має надаватись. Оскільки в спрощеній закупівлі, після повідомлення про намір укласти договір, в системі не реалізована можливість завантажувати документи для Переможця, то документи можуть бути надані лише в паперовому вигляді.
Замовник не може вимагати виконання умов, реалізація яких неможлива з технічних причин.
Важливо звернути увагу, що згідно частини 2 статті 41 Закону Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен (…), а згідно статті 13 спрощена закупівля не є процедурою закупівлі в розумінні Закону, тож виходить , що пункт 1 частини 2 статті 41 Закону про публічні закупівлі стосується саме Переможців процедури закупівлі, а саме процедур: відкриті торги, торги з обмеженою участю, конкурентний діалог і як виняток відповідно до умов Закону – переговорна процедура. Тоді як умовами пункту 2 частини 2 статті 41 Закону про публічні закупівлі передбачене застосування вимог цього пункту (у разі їх наявності) до Переможця спрощеної закупівлі. Але також зверніть увагу, що згідно ч. 3 ст. 14 Закону про публічні закупівлі в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація, отже замовник може в оголошенні про спрощену закупівлю встановити вимогу про надання відповідної інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Про спрощені закупівлі читайте на порталі RADNUK.COM.UA в статтях:
- «Вплив нових електронних інструментів та статей 16–17 Закону на спрощені закупівлі»;
- «Внесення змін до проєкту договору в спрощеній закупівлі»;
- «Закупівля без проведення спрощеної закупівлі. Який договір укладати: договір про закупівлю чи звичайний (прямий) договір?»;
- «Якщо в спрощеній закупівлі замовник не встиг надати відповідь на звернення».