Для спрощеної закупівлі стаття 16 та стаття 17 Закону застосувуються?

Редакція
7153
9 Травня 2020
Для спрощеної закупівлі стаття 16 та стаття 17 Закону застосувуються?
7153
9 Травня 2020

Питання від читача

— Добрий день! Прохання – надати консультацію. «Чи потрібно замовнику в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі встановлювати вимоги до учасників закупівлі щодо підтвердження ними інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, передбачених ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог ст. 17 Закону?»

Відповідь експерта

Добрий день! З Вашого питання зрозуміло, що мова йде саме про кваліфікаційні (кваліфікаційний) критерії, установлені статтею 16  Закону та щодо наявності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі, що встановлені частиною першою статті 17 Закону  України «Про публічні закупівлі» саме під час застосування спрощеної закупівлі.

Відповідно до положень статей 14 і 17 Закону, а також виходячи із сформульованого в Законі терміна «переможець спрощеної закупівлі»  — учасник, пропозиція якого відповідає всім умовам, що визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, вимогам до предмета закупівлі і визнана найбільш економічно вигідною та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю (пункт 19 частини 1 статті 1 Закону), робимо висновок, що замовники не зобов’язані застосовувати статтю 17 та 16 Закону під час застосування спрощеної  закупівлі.

Отже, пропозиція учасника спрощеної закупівлі повинна відповідати лише умовам, визначеним в оголошенні, та вимогам до предмета закупівлі.

Відповідно до частини 1 статті 17 Закону за наявності названих у ній підстав замовник приймає рішення про відмову учасникові в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону). Оскільки спрощені закупівлі не належать до процедур закупівель, доходимо висновку, що замовники не зобов’язані застосовувати статтю 17 Закону при проведенні спрощених закупівель.

Стаття 14 Закону, яка регламентує порядок проведення спрощеної закупівлі, також не містить вказівки на необхідність перевірити пропозицію щодо відповідності вимогам, передбаченим у статті 17 Закону, не зобов’язує замовників включати такі положення до оголошення про проведення спрощеної закупівлі і не дозволяє відхиляти найбільш економічно вигідну пропозицію на підставі статті 17 Закону.

Те ж саме і зі статтею 16 Закону, де зазначено, що замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Тобто, знову ж таки, дана норма Закону встановлюється під час проведення процедур закупівель передбачених ч. 1 ст. 13 Закону.

Увага! Хоча замовник і не зобов’язаний застосовувати при проведенні спрощених закупівель статтю 17 Закону, однак цілком може відхилити пропозицію за наявності передбачених у цій статті підстав, якщо ці підстави будуть включені до оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Радимо прямо не посилатись у вимогах до спрощеної закупівлі на статтю 17 Закону, утім навести перелік підстав за цією нормою замовник може.

Оскільки частина 3 статті 14 Закону містить лише мінімальний перелік обов’язкових відомостей, які замовник повинен включити до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, і при цьому дозволяє замовникові зазначити будь-яку іншу інформацію, то включення переліку вимог за ст. 17 Закону (без прямого посилання на статтю 17 Закону) до оголошення про проведення спрощеної закупівлі є правом замовника, а не його обов’язком. Тому радимо учасникам закупівлі для уникнення непорозумінь чітко дотримуватись вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі, визначених замовником.

Також, радимо ознайомитись з алгоритмом внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі аби уникнути непорозумінь, звернень до різних інстанцій з боку учасників у пошуку справедливості, а також для проведення закупівлі швидко та ефективно за посиланням.

Детально про спрощені закупівлі читайте в таких статтях:

Спрощена закупівля

Публікації, що стосуються будь-яких питань придбання товарів, робіт та послуг на так звані допорогові суми, тобто вартість яких є нижчою 200 тис. грн для товарів і послуг та нижче 1 млн. грн для робіт (звичайні замовники), або вартість яких є нижчою 1 млн. грн для товарів і послуг та нижче 1,5 млн. грн для робіт, якщо йдеться про спецзамовників

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО