Знаєте, бувають закупівельні випадки, коли ну дуже хочеться вчинити певні дії, і начебто Уповноважений орган дозволяє, але, як показує практика, варто все перепровіряти. Далі на прикладі статті «Зміна кількості в умовах неузгодженості позицій» стане більш зрозуміло.
Ситуація: у замовника двічі не відбулися відкриті торги за одним предметом закупівлі. При цьому у зв’язку з тривалим проведенням процедур закупівель виникла необхідність зменшення обсягу цього предмета закупівлі та, відповідно, очікуваної вартості.
Відповідно до розроблених рекомендацій Мінекономіки, що знайшли своє відображення в листі «Щодо переговорної процедури закупівлі»: «…у разі здійснення переговорної процедури закупівлі очікувана вартість та кількісні характеристики предмета закупівлі, строки поставки, виконання робіт, надання послуг можуть змінюватись».
Але ж ми з вами вже знаємо зі статті «Зміна кількості в умовах неузгодженості позицій», що практика моніторингу щодо цього інакша. Тому вихід такий: проводимо переговорну процедуру закупівлі, але не змінюємо технічні та якісні характеристики, очікувану вартість, а також вимоги до учасника процедур закупівель, що були визначені замовником у тендерній документації. Після вчинення всіх передбачених Законом дій (оприлюднення тощо) вносимо зміни до укладеного договору про закупівлю шляхом укладення додаткової угоди до договору про закупівлю на підставі пункту 1 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника, що тягне за собою зменшення вартості договору про закупівлю.
Знайшовши найбільш безболісний та правовий вихід із ситуації, ділимося також з вами прикладом додаткової угоди на підставі пункту 1 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», котру ви можете завантажити з порталу RADNUK.COM.UA в розділі «Зразки документів замовникам» — «Додаткові угоди».
Приклад додаткової угоди за пунктом 1 частини 5 статті 41 Закону