Кожна уповноважена замовником особа (не плутаємо уповноважену особу та уповноважену замовником особу (УЗО), згадуємо, що на підприємстві / організації чи установі повинен бути окремий наказ про призначення УЗО для здійснення COVID-закупівель) під час виконання своїх посадових обов’язків повинна керуватись чинним законодавством України та враховувати ряд нюансів, щодо яких занотуємо таке:
- Закон України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Порядок № 225 не містять жодних застережень щодо строку дії договору про COVID-закупівлю. З урахуванням того, що на COVID-закупівлі не поширюється дія Закону, вказане означає, що строк дії договору про COVID-закупівлі регламентується цивільним, господарським та бюджетним законодавством. Більше правового тлумачення — у статті «Строк дії договору про COVID-закупівлю»;
- у договорах про COVID-закупівлі допускається зворотна дія у часі (частина 3 статті 631 Цивільного кодексу України), однак не раніше початку дії самого Порядку № 225 чи відповідних змін до Переліку № 225 (залежно від конкретного предмета договору), а також не раніше залучення самого замовника до протидії COVID-19. Чому? Відповідь читайте в статті «Стаття 631 ЦКУ в закупівлі з ознакою COVID-19»;
- для правомірного застосування Порядку № 225 потрібно, щоб одночасно виконувалися три умови:
– правильний предмет закупівлі;
– правильна...