Стаття 631 ЦКУ в закупівлі з ознакою COVID-19

Анастасія Матвійчук
330
13 Січня 2021
Стаття 631 ЦКУ в закупівлі з ознакою COVID-19
330
13 Січня 2021

На порталі RADNUK.COM.UA у статті «Зворотна дія в часі договору про закупівлю» з’ясували, чи допускається зворотна дія в часі договору про закупівлю згідно з чинною редакцією Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон про закупівлі, Закон), і якщо так, то в яких саме випадках та на який граничний строк. У цій статті окремо розглянемо можливість застосування зворотної дії в часі в закупівлі з ознакою COVID-19.

Закупівлі з ознакою COVID-19, що здійснюються відповідно до Порядку проведення закупівель товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на території України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2020 № 225, проводять без застосування електронної системи закупівель, однак на підставі річного плану закупівель та з публікацією відповідного звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю та всі додатки до нього, звіт про виконання договору про закупівлю. Тому в цих закупівлях допускається зворотна дія в часі.

Окрім зазначеного, зауважимо: замовникам, що фінансуються з бюджету, слід пам’ятати про обмеження, які накладаються у зв’язку з поняттям бюджетного року та кошторису (плану використання бюджетних коштів).

Відповідно до частини 3 статті 48 Бюджетного кодексу України (далі — БК України) розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, за якими розпорядником бюджетних коштів взято зобов’язання без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), є недійсними. За такими операціями не виникають бюджетні зобов’язання та не утворюється бюджетна заборгованість.

Відповідно до частини 4 статті 48 БК України зобов’язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов’язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини 6 цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов’язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов’язань не здійснюються.

Висновки

У разі укладення договору про закупівлю без застосування електронної системи закупівель («коронавірусні» закупівлі) допускається зворотна дія такого договору в часі з урахуванням обмежень, установлених статтею 48 БК України.

Пам’ятайте! На порталі RADNUK.COM.UA розділ «COVID-19» у режимі 24/7 доступний безкоштовно для всіх. Там ви знайдете всю актуальну інформацію за темою закупівель з ознакою COVID-19.

COVID-19

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час карантину пов'язаного з COVID-19

    Приєднуйся до авторів
    load
    Реєстрація
    Вітаємо!
    Реєстрація пройшла успішно
    В особистий кабінет
    load
    Відновлення паролю
    Вітаємо!
    Реєстрація пройшла успішно
    Вітаємо!
    Тепер ви підписані на інформаційну розсилку Радника у сфері публічних закупівель