Питання читача
- Доброго дня! Уклали договір (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель) на програмне забезпечення на 37 000 грн. Фактично по ньому використано 7 500 грн, а потім договір розірвали. Далі уклали договір з іншим виконавцем також на програмне забезпечення на 14 590 грн. Як це правильно оформити, щоб не було перевищення 50 000 грн по одному коду, чи «сумуються» закупівлі по річному плану?
Відповідь експерта
- Вітаю! Для початку необхідно розібратися, що після проведення закупівлі жодних змін за результатами проведеної закупівлі до річного плану не потрібно вносити. У частині 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) визначено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Оскільки кожна запланована закупівля повинна відображатися в річному плані, виходить, що сумувати закупівлі не потрібно, бо в плані ми відображаємо очікувані закупівлі, а уже що далі з закупівлею відбувається — такої інформації план не містить.
Тому, по-перше, сумувати закупівлі в плані не потрібно, і жодним нормативним документом це не встановлено.
Детальніше про особливості складання річного плану читайте на порталі RADNUK.COM.UA в статтях:
- «Відповідаємо на чотири поширені запитання щодо річного плану закупівель»;
- «Моніторинг встановив порушення, що орієнтований початок процедури закупівлі в річному плані не відповідає оголошеній закупівлі».
По-друге, Законом не передбачено, що по закупівлях, за результатами яких ми розміщуємо звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, потрібно розміщувати повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору або звіт про виконання договору про закупівлю. Але, як варіант, якщо попередньо укладений договір було розірвано, замовник може по такому звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, за бажанням (Законом це не передбачено) розмістити звіт про виконання договору про закупівлю, у якому повідомити про його розірвання. Таким чином замовник одразу дасть зрозуміти, чому знову в річному плані з’явилася нова закупівля по аналогічному предмету закупівлі.
Детальніше про повідомлення про внесення змін та звіт про виконання читайте на порталі RADNUK.COM.UA в статтях:
- «Коли потрібно оприлюднювати повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю»;
- «Чи поширюються вимоги щодо оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель?»;
- «Ведеться претензійна робота. Оприлюднюємо звіт про виконання договору про закупівлю чи ні?».
Додатково пропонуємо переглянути вебінар на тему: Планування закупівель