Одним із завершальних етапів конкурентної процедури закупівлі є розгляд тендерних пропозицій. Водночас цей етап є одним із найбільш відповідальних і складних для замовника, тому занотуємо таке:
- замовникам не варто відхиляти тендерні пропозиції учасників через помилки в документах, що не вимагались у тендерній документації та вимогах до предмета закупівлі. Практика Органу оскарження тут: «Інформація в документах, яку не вимагали, як підстава для відхилення». А обґрунтована порада щодо цього тут: «Дії замовника у разі встановлення порушення у документах, які ним не вимагались»;
- відповідно до частини 10 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник може продовжити до 20 робочих днів строк розгляду тендерних пропозицій. При цьому Закон містить вимоги, що таку можливість замовник має обов’язково аргументувати. Тобто замовник повинен обґрунтовано довести існування обставин, що унеможливили розгляд тендерної пропозиції учасника в п’ятиденний термін. Детальніше про аргументи для продовження строку розгляду тендерної пропозиції у статті «Продовження строку розгляду тендерних пропозицій замовником. Аргументи та алгоритм дій замовника»;
- замовники не мають права давати можливість учасникам процедур закупівель виправляти невідповідності в інших документах, ніж визначені в частині 16 статті 29 Закону, зокрема, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону та на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та / або договору про закупівлю. Чи відноситься інформація про субпідрядників / співвиконавців та переклад документів до цієї норми Закону, читайте у статтях «Інформація про субпідрядників / співвиконавців не відноситься до норми ‟24 години”: правильно чи ні» та «Чи стосується норма ‟24 години на виправленняˮ перекладу документів?»;
- Закон не визначає, яке саме обґрунтування аномально низької ціни є належним, тому замовник на власний розсуд у кожному конкретному випадку повинен оцінювати належність обґрунтування аномально низької ціни. Практику Органу оскарження щодо аномально низької ціни знайдете у статті «Обґрунтування аномально низької ціни: типові рішення АМКУ». Перевірити тендерну пропозицію / пропозицію учасника можете на порталі RADNUK.COM.UA за допомогою спеціально розробленого інструменту «Аномально низька ціна»;
- за результатами розгляду тендерної пропозиції / пропозиції замовник складає та оприлюднює протокол розгляду всіх тендерних пропозицій. Звертаємо увагу, що цей протокол повинен бути складений відповідно до частини 12 статті 29 Закону. На порталі RADNUK.COM.UA за посиланням користуйтесь зразком протоколу розгляду тендерних пропозицій у спрощеній закупівлі.
Більше статей за темою на порталі RADNUK.COM.UA: